Bez logo WPROST LIGHT ukaże się najbliższy numer tygodnika WPROST. Z rubryk, które dotychczas były opatrzone logo „Light" w tygodniku pozostanie tylko „Rozmowa niepolityczna", która jednak zmieni charakter. Znikną natomiast rubryki poświęcone urodzie, gadżetom oraz „Policja mody" redagowana przez Tomasza Jacykowa.
WPROST LIGHT pozostanie marką eksploatowaną przez wydawcę w Internecie. Na stronie www.wprost.pl/light nadal będzie można znaleźć materiały o charakterze rozrywkowym. Internetowe WPROST LIGHT będzie współpracowało, również redakcyjnie, z nowym serwisem należącym do PMPG - www.ototrend.pl.
„Internet jest właściwym miejscem dla tego typu treści" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST, wydawca tygodnika WPROST. Podkreśla, że w tygodniku opinii nie ma miejsca na rubryki żywcem wyjęte z magazynów typu ‘people' czy pism shoppingowych. „To obniża prestiż tytułu. My chcemy ten prestiż odbudować i wzmacniać opiniotwórczą i edukacyjną funkcję tygodnika" - zapowiada Lisiecki. Dodaje, że likwidacja WPROST LIGHT w wersji drukowanej wynika również z polityki wydawniczej PMPG, która kieruje wydawane przez siebie tytuły do jasno określonych grup odbiorców. „WPROST ma mieć charakter tygodnika opinii, a nie pisma dla wszystkich i o wszystkim. Po takie pisma sięga coraz mniej czytelników" - mówi prezes PMPG.
Z rubryk o charakterze ‘light' w tygodniku pozostanie „Rozmowa niepolityczna". „Ten format ma duży potencjał. ‘Rozmowa niepolityczna' może być bowiem płaszczyzną ciekawych spotkań dziennikarzy z ważnymi ludźmi ze świata polityki, biznesu i nauki. Te wywiady w najbliższym czasie zmienią charakter - będą bardziej pogłębione, w mniejszym stopniu dotyczyć będą bieżących wydarzeń. Będziemy sięgać do podstaw światopoglądu ważnych postaci, odkrywać wydarzenia, osoby i lektury, które ukonstytuowały ich systemy wartości. Nie oznacza to, że wywiady będą mdłe i że nie będą dotyczyły kontrowersyjnych kwestii"" - mówi Katarzyna Kozłowska, p.o. redaktora naczelnego WPROST. Zapowiada, że w najbliższym numerze, 8 marca, ukaże się „Rozmowa niepolityczna" z Januszem Korwinem-Mikke - o równowadze sił w walce płci.
Likwidacja rubryk oznaczonych logo WPROST LIGHT w tygodniku nie oznacza, że straci on na objętości. Osiem stron, które do tej pory zajmowały m.in. „Policja mody", „Uroda" i „Butik", zostanie wykorzystanych do nowych projektów realizowanych na łamach WPROST przez nowego wydawcę oraz rozszerzenia niektórych obecnie istniejących działów, m.in. działu Biznes.
Marka WPROST LIGHT pojawiła się wiosną 2009 r. 28 maja na rynku zadebiutował tygodnik po tym tytułem. W założeniu miał mieć charakter plotkarsko-poradnikowy. Po miesiącu został przekształcony w dwutygodnik, a z końcem października AWR WPROST zdecydował o rezygnacji z tytułu „WPROST LIGHT" jako osobnego wydania i włączył najpopularniejsze sekcje do głównego grzbietu WPROST, zwiększając jego objętość o 8 stron.