„Zdecydowany i konkretny. Wykładowca akademicki. Sponsoring. Szukam zainteresowanej dziewczyny. Kasa konkretna. Studentki proszę o podanie uczelni. Rozdzielam seks od pracy zawodowej" - takie ogłoszenie zamieszczone w jednym z serwisów prasowych znajdują dziennikarze magazynu „?dlaczego" i wynajmują aktorkę, by udawała zdecydowaną na taki układ studentkę. Jej spotkanie z potencjalnym sponsorem filmuje kamera „?dlaczego".
Ile profesor chce płacić studentce za seks? Dlaczego interesują go wyłącznie dziewczyny z uczelni i co uważa za „czysty układ"? Film ze spotkania wykładowcy i studentki można znaleźć na stronie www.dlaczego.com.pl, zaś zapis rozmowy - w marcowym numerze magazynu „?dlaczego".
Zapis rozmowy wykładowcy i studentki to jeden z elementów raportu poświęconego polskim wykładowcom. Jacy są? Niestety obraz nie jest najlepszy. Bywają niesłowni, niesprawiedliwi, wymagający ponad miarę, tolerują plagiaty i sami je popełniają. Choć są pomysły na uzdrowienie tej sytuacji, to spójnej i skutecznej recepty niestety brakuje.
Na szczęście tak negatywna opinia o polskich wykładowcach nie dotyczy wszystkich. W szeregach kadry akademickiej zdarzają się osoby cenione i szanowane przez studentów. To osoby, które pojawiają się w rankingu najlepszych profesorów, co roku organizowanym przez magazyn „?dlaczego" we współpracy z portalem Ocen.pl Także w tym roku na jego czele znaleźli się nie ci, którzy nie wymagają, ale ci, którzy potrafią ciekawie przekazywać swoją wiedzę i zainteresować studentów daną dziedziną. A do tego kierują się jasnymi i przejrzystymi kryteriami ocen.
„?dlaczego" w marcu dostępne jest również z płytą DVD - a na niej oscarowe „Życie na podsłuchu". Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty - 5,99 zł.
Nowemu numerowi „?dlaczego" towarzyszy kampania promocyjna w 4fun.TV, na antenie RMF MAX, Eska Rock i ROXY FM oraz w portalach Onet, WP, Interia, Grono, Stopklatka i Filmweb, a także w serwisach należących do PMPG SA - Korba.pl, Machina.pl, Film.com.pl. Za kreacje i zakup mediów odpowiada Media Point Group.