Kondrat, Fronczewski, Chyra, Kot, Kożuchowska, Stuhr, Zamachowski... Kto z nich jest mistrzem krótkiej formy, a kto irytuje? Magazyn „FILM" w styczniowym numerze po raz pierwszy publikuje ranking polskich aktorów reklamowych!
Po listopadowym rankingu aktorów i grudniowym rankingu aktorów serialowych, tym razem znakomity filmoznawca, Konrad J. Zarębski, sekretarz redakcji „Kina", specjalnie dla magazynu „FILM" ocenił najpopularniejszych aktorów reklamowych i ich role. Kogo nazwał „aktorskim zwierzęciem", kogo pochwalił za „absolutne mistrzostwo w roli pracownika sieci marketów", a kto według niego jest średnią kopią znakomitego pierwowzoru i kto rozmienia się na drobne - to wszystko w „Rankingu aktorów reklamowych 2009". Redakcja zapowiada, że jeżeli pomysł spodoba się czytelnikom, także i ten ranking będzie miał swoje coroczne edycje.
W „FILMIE" również raport o promocji polskich filmów za granicą. O tym, gdzie nawiązywać kontakty, jak z nich korzystać, gdzie sprzedawać filmy, gdzie je zgłaszać do konkursów i przeglądów festiwalowych, wreszcie - jak się zgłasza film do Oscara mówią dla „FILMU" m.in. dyrektor Warszawskiego Festiwalu Filmowego, producentka „Królika po berlińsku" i koproducent „Rewersu".
„FILM" to również światowe kino. W styczniowym numerze - Sherlock Holmes w przeddzień premiery filmu Guya Ritchiego. 220 fabuł, 70 odtwórców tytułowej roli i nieśmiertelene akcesoria detektywa wszechczasów - jednym zdaniem: Sherlock Holmes, kultowa marka kina. A ponadto - Denzel Washington, czarny zbawca świata w „Księdze ocalenia" i czarna twarz Hollywood w eseju o Afroamerykanach w amerykańskim kinie.
Styczniowy „FILM" rozprawia się również z kolejnymi mitami filmowymi. Czy Charcie Chaplin na planie „Gorączki złota" zjadł prawdziwego buta i dlaczego nikt nie chciał kupić scenariusza klasyka „Butch Cassidy i Sundance Kid" - odpowiedzi w najnowszym „FILMIE".
Ponadto „FILM" zamieszcza przewodnik po premierach kinowych pierwszej połowy 2010 r. Tytuły, daty premier, obsada, ekipa produkcyjna - czyli 33 filmy, które stanowią zestaw obowiązkowy kinomana w pierwszej części sezonu.
„FILM" jest dostępny również w wersji z płytą DVD z thrillerem „Malice", w którym zagrali m.in. Alec Baldwin i Nicole Kidman. Cena magazynu z DVD wynosi 9,90 zł, magazyn bez płyty kosztuje 6,90 zł.
Najciekawsze materiały nowego numeru magazynu „FILM" można przeczytać na portalach Onet i Filmweb. Towarzyszy mu kampania internetowa w serwisach: Mediarun.pl, Film.com.pl, Machina.pl, Korba.pl i Dlaczego.com.pl.