Rynek prac magisterskich w styczniowym „?dlaczego"

Rynek prac magisterskich w styczniowym „?dlaczego"

2000 zł za napisanie magisterki na zamówienie, 400-500 zł za gotową z banku prac. Po wrzuceniu w Google hasła „pisanie prac magisterskich", wyskakuje ponad 190 tysięcy wyników, co dobitnie świadczy o tym, że rynek kwitnie. Właśnie o tym można przeczytać w raporcie w najnowszym, styczniowym numerze magazynu „?dlaczego".

 

Kto tworzy prace? Wszyscy - nauczyciele, dziennikarze, studenci, a nawet pracownicy naukowi. Kto kupuje? Studenci. Mniej zdolni, leniwi lub zbyt zapracowani, aby samodzielnie napisać kilkadziesiąt stron. Jedyne konsekwencje wpadki to rozmowa z dziekanem, nagana, w najgorszym razie - relegowanie z uczelni. Problem jest bagatelizowany, a wartość dyplomów spada. Czy ściąganie to polska specjalność? I czy są metody, żeby rynek kupowanych prac ograniczyć? Czemu należy stawiać na prewencję? Między innymi te pytania stawia raport w najnowszym „?dlaczego".

 

„?dlaczego" publikuje też doroczny ogólnopolski ranking akademików, a w nim zestawienie 100 domów studenckich, po 10 z 10 największych ośrodków akademickich. Sprawdzamy, ile mają pokoi, jak są wyposażone, co znajduje się w pobliżu, ile kosztuje miejsce, ile osób przypada na łazienkę, a ile na kuchnię. Najlepsze DS-y w zestawieniu otrzymały 33 punkty na 40 możliwych. Gdzie zatem mieszka się najlepiej? W Krakowie w Bydgoskiej D i w Warszawie na Zamenhofa. Najsłabiej w rankingu wypadły akademiki w Lublinie. Dlaczego? O tym w styczniowym „?dlaczego" i na www.dlaczego.com.pl.

 

W styczniowym „?dlaczego" także bohaterowie stadionów, czyli najlepsi sportowcy 2009 roku oraz poradnik dotyczący sesji, a w nim m.in. o tym, jak ubrać się na egzamin, jak wystrzegać uzależnień, do których natłok egzaminów może doprowadzić oraz test sprawdzający, czy student jest kujonem, czy raczej leserem.

 

Styczniowe „?dlaczego" jest dostępne z płytą DVD - filmem mistrza kina akcji Johna Woo „Kuloodporny". Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty - 5,99 zł.

 

Nowemu numerowi „?dlaczego" towarzyszy kampania internetowa na portalach Gazeta.pl, Filmweb, Stopklatka oraz w serwisach należących do PMPG SA - Korba.pl, Machina.pl, Film.com.pl. Za kreacje i zakup mediów odpowiada Media Point Group.