Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) rozszerza zakres współpracy z Fox International Channels, spółką będącą multimedialnym ramieniem News Corporation. PMPG podpisała umowę z Fox International Channels Poland, która zarządza działaniami marketingowymi i sprzedażą reklam na terenie Polski dla serwisu MySpace.
Umowa przyznaje PMPG wyłączność na sprzedaż narzędzi reklamowych online na stronie MySpace.
„Dzięki umowie z Fox International Channels Poland zyskujemy dostęp do najnowszych rozwiązań i narzędzi z zakresu reklamy online. Są to narzędzia i rozwiązania już przetestowane w kampaniach największych światowych firm i pozwolą nam zbudować unikalne na polskim rynku portfolio usług z zakresu komunikacji marketingowej online" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group. Przypomina, że kampanie na MySpace realizowały największe światowe koncerny.
W listopadzie PMPG podpisała porozumienie MoU - ang. Memorandum of Understanding - z Fox International Channels dotyczące utworzenia spółki typu joint venture. Nowozałożona spółka, Point Group Networks, będzie spółką zależną PMPG SA i będzie oferowała usługi reklamowe w Internecie, marketing internetowy oraz usługi z tym związane. Udziałowcy zobowiązali się do wniesienia do nowej spółki wszystkich polskich zasobów internetowych (powierzchni reklamowych), jakie znajdują się pod ich kontrolą. Włączenie do tych zasobów serwisu MySpace będzie stanowiło istotne wzmocnienie potencjału nowopowstałej spółki.
Umowa z Fox International Channels Poland to również kolejny krok w ramach realizacji przedstawionej przez PMPG w końcu listopada strategii rozwoju w Internecie, która zakładała podpisanie umów partnerskich z największymi globalnymi serwisami społecznościowymi.
O Fox International Channel:
Fox International Channels (FIC), podmiot kontrolowany przez Fox Entertainment, założony w 1993 roku, jest spółką zależną News Corporation, zajmującą się dystrybucją i rozwojem treści płatnej telewizji, usług cyfrowych, sprzedażą reklam internetowych oraz wsparciem dla nowych mediów w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji oraz Afryce. FIC opracowuje, produkuje i dystrybuuje takie marki z branży rozrywkowej, dokumentalnej, sportowej i filmowej, jak: Fox, Fox Life, Fox Crime, FX, Fox Sports, Speed Channel, Cult, Next, Fuel, National Geographic Channel, National Geographic Wild, Adventure One, Voyage, The History Channel, NG Music, Utilissima i Baby TV. FIC zajmuje się również dystrybucją kanałów telewizyjnych w jakości HD oraz kanałów przeznaczonych dla telefonii komórkowej: Fox Life HD, Next HD, National Geographic Channel HD oraz Fox Mobile. Firma ma ponad 350 milionów abonentów usług dostarczanych w 29 językach.
Od lipca 2009 FIC zarządza również działaniami marketingowymi oraz sprzedażą reklam dla MySpace na terenie Polski, Argentyny, Brazylii, Hiszpanii, Włoszech i Turcji, jednocześnie rozwijając lokalny zasięg MySpace wśród reklamodawców w tych krajach.
FOX International Channels Poland jest polskim przedstawicielem FOX International Channels (FIC).
MySpace jest liderem rynku treści dostarczanych przez użytkowników - internauci korzystają z niego, aby dzielić się plikami multimedialnymi, muzyką, zdjęciami. Dzięki temu MySpace jest również niekwestionowanym liderem pod względem czasu spędzanego w serwisie przez użytkowników na witrynie - średnio prawie 40 minut na użytkownika.