Sieć Digital Signage w Mc Donald's i Deutsche Bank w ofercie OOH Media Point Group
Reklama w sieci ekranów Mc Donald's i Deutsche Bank tylko za pośrednictwem OOH Media Point Group. Media Point Group oferuje również sprzedaż reklam wyświetlanych na uczelniach, dworcach i lotniskach. Działający w ramach Media Point Group dział OOH rozpoczął nowy rok istotnym wzmocnieniem oferty w zakresie digital signange.
Umowa z Mebi Group, właścicielem sieci McDonald's TV, będącą również operatorem sieci Deutsche Bank TV ma klauzulę wyłączności. Oznacza to, że reklamy w tych sieciach mogą być umieszczane wyłącznie za pośrednictwem OOH Media Point Group.
Ponadto w tym samym czasie OOH MPG podpisała umowę o reprezentacji z POL TV, operatorem sieci Student TVoraz Traffic TV.
„Sieci digital signage zyskują coraz większą popularność, a skuteczność ich oddziaływania jest nie do przecenienia.Badania pokazują, że ta forma reklamy pozwala znacząco zwiększyć rotację towaru na półkach. Według badań przeprowadzonych w SPAR i Tesco w Wielkiej Brytanii, samo użycie nośników DS wywołało 10% wzrost sprzedaży" - mówi Łucja Reklewska, dyrektor sprzedaży OOH w Media Point Group. Podkreśla, że sieci, które znalazły się w ofercie MPG są szczególnie atrakcyjne ze względu na swoją lokalizację. Oferują dotarcie zarówno do klientów masowych, przede wszystkim do młodzieży uczącej się i studentów, oraz do sektora premium (Deutsche Bank TV). To pozwala wykorzystać synergię w ramach grupy PMPG SA do planowania kompleksowych kampanii, obejmujących zarówno tradycyjne media, jak i OOH.
Nowi partnerzy
Mebi Group posiada sieć Digital Signage w restauracjach McDonald's (McDonald's TV) oraz zarządza siecią w placówkach Deutsche Banku (Deutsche Bank TV). Sieć McDonald's TV składa się z 386 monitorów, które znajdują się w 193 lokalizacjach. Do końca roku monitory McDonald's TV powinny się znajdować w 230 lokalach. W każdym z punktów rozmieszczono średnio 2 monitory. Natomiast sieć Deutsche Bank TV liczy 170 monitorów w 85 lokalizacjach.
Stan posiadania POL TV to także dwie sieci. Student TV obejmuje 64 monitory umieszczone na 24 uczelniach wyższych w 7 największych ośrodkach akademickich. Traffic TV to 321 monitorów na 27 dworcach PKP, 9 dworcach PKS oraz na 5 lotniskach.
Synergia działania
W ramach planowanych akcji reklamowych OOH Media Point Group ma możliwość skoordynowania i wykorzystania do prowadzenia kampanii reklamowej wszystkich oferowanych przez siebie nośników oraz mediów z grupy PMPG SA, zarówno tytułów prasowych, jak i serwisów internetowych. Pozwala to na planowanie kompleksowych kampanii kierowanych do bardzo precyzyjnie wybranych grup docelowych.
Jako broker, OOH Media Point Group współpracuje również z operatorami sieci hipermarketów, galerii handlowych, restauracji, pubów i klubów fitness.
Oprócz wymienionych wyżej sieci Digital Signage, OOH Media Point Group jest obecnie wyłącznym brokerem nośników wielkoformatowych 6x3m sieci Watch Out Door, zlokalizowanych na największych polach golfowych na terenie Polski.
OOH Media Point Group oferuje również reklamę w ramach sieci „Digital Outdoor", w ofercie której znajduje się obecnie 60 nośników LED o wymiarach 18m2 - 60m2 zlokalizowanych w największych miastach w Polsce w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
Media Point Group - broker OOH:
Dział Sprzedaży OOH w Media Point Group został utworzony jesienią ub. r. w ramach Pionu Nowych Mediów, którym zarządza Benita Jakubowska. Dyrektorem sprzedaży jest Łucja Reklewska. Docelowo dział OOH ma zostać przekształcony w wyspecjalizowaną agencję oferującą usługi z zakresu komunikacji i planowania kampanii OOH.
Rynek OOH w Polsce:
Rynek OOH to jeden z bardziej perspektywicznych segmentów rynku reklamowego. Według raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, wielkość sprzedaży branży out of home w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2009 r. ponad 176, 5 mln. zł. Była niższa w stosunku do drugiego kwartału 2008 r. o blisko 19 mln zł, czyli prawie o 10 proc. Wynik pierwszego półrocza 2009 r. zamyka się kwotą w wysokości około 314 mln zł i jest niższy od wyniku w porównywalnym okresie 2008 r. o blisko 9 proc. Wyniki te świadczą o początku spowolnienia, jednak OOH daje sobie relatywnie lepiej radę aniżeli inne polskie media. Mniejszych spadki są spowodowane m.in. rozwojem nowych form i narzędzi komunikacji OOH. Polskie inwestycje w rozwiązania reklamy cyfrowej zaczęły pojawiać się później niż na zachodzie Europy. Prawdziwy boom obserwowaliśmy w 2008 roku. Rynek digital signage jest więc wciąż w fazie rozwoju. To bardzo perspektywiczny biznes, jeden z niewielu w dobie kryzysu, który ma szanse organicznie wzrastać