Demo Effective Launching współpracuje z Platformą Mediowa Point Group przy tworzeniu strategii dla tygodnika WPROST. Agencja została wybrana po przeglądzie ofert.
Jednocześnie trwa badanie preferencji czytelniczych czytelników WPROST. Na stronie www.wprost.pl do końca lutego można wypełnić ankietę. Ankieta została też opublikowana w tygodniku WPROST w wydaniu z 15 lutego. Badanie realizowane jest we współpracy z ABR Sesta.
Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST, uzasadnia wybór agencji Demo Effective Launching zarówno unikalnymi kompetencjami agencji we wprowadzaniu i repozycjonowaniu marek m.in. na rynku mediów, jak również zaangażowaniem agencji w wiele przedsięwzięć promujących polską przedsiębiorczość. „Demo Effective Launching to firma polska, z polskim kapitałem, podobnie jak PMPG. To nie tylko ułatwia wzajemne zrozumienie, ale też powoduje, że pracujemy z partnerem, który doskonale zna rynek i jego uwarunkowania i który rozumie procesy na tym rynku zachodzące" - ocenia Lisiecki. Podkreśla, że marka WPROST jest marką o dużym potencjale, który można efektywnie wykorzystać.
„Naszym zadaniem jest przygotowanie nowej wizji obecności na rynku marki WPROST. Przygotujemy plan odnowy tytułu oraz odpowiednie narzędzia pozwalające na przeprowadzenie zmian. Jako agencja doradcza musimy odpowiedzieć na pytanie, dokąd tygodnik powinien zmierzać i gdzie będzie jego miejsce za kilka lat. Damy wytyczne, jaką gazetą ma być WPROST, by osiągnąć wyznaczone cele" - mówi Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching. Podkreśla, że Demo Effective Launching posiada ponad 19-letnie doświadczenie w zakresie tworzenia strategii marek.
DEMO EFFECTIVE LAUNCHING to agencja reklamowa full service. Działa od 1990 r. Specjalizuje się w tworzeniu i wprowadzaniu na rynek nowych marek oraz repozycjonowaniu marek już istniejących. Świadcząc usługi doradztwa strategicznego, Demo stworzyło ponad 100 marek. Od ponad 10 lat buduje również swoje kompetencje w tworzeniu rozwiązań dla marek mediowych. Jest autorem strategii i kampanii reklamowych m.in. Polityki, Pulsu Biznesu, Radia Zet oraz stworzenie i wprowadzenie marki Zumi.pl.
Wśród klientów Demo są m.in. PKN Orlen, Bakoma, Kamis, Onet.pl, Bank BPH, Commercial Union, W.Kruk, Jutrzenka. Agencja jest autorem strategii marki miasta Gdańsk, Regionu Jeziora Czorsztyńskiego i Przełomu Dunajca oraz Augustowa. Aktualnie pracuje z miastami Radom i Łódź. Jest również inicjatorem i twórcą kampanii gospodarczych „Zadbaj o swoją markę", „Kupując polskie produkty - dajesz pracę" i „ Kupuj Nasze - są powody do dumy" oraz Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze.PL.
W 2008 r. marka WPROST znalazła się na 14. miejscu najbardziej wartościowych marek medialnych w Polsce w opracowywanym przez „Rzeczpospolitą" „Rankingu najcenniejszych polskich marek", jako jedna z najbardziej cenionych marek prasowych. W 2009 r. WPROST wyprzedziło w rankingu kilka innych marek prasowych oraz dużych wydawnictw.
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. W rankingu za czerwiec 2009 Instytutu Monitorowania Mediów tygodnik WPROST jest wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów oraz na drugim miejscu wśród tygodników opinii. Z kolei wg badań prowadzonych przez Newton Media w listopadzie i grudniu 2009, WPROST był niekwestionowanym liderem wśród cytowanych przez inne media tygodników ogólnopolskich. Z "Polskich Badań Czytelnictwa" opracowywanych przez SMG/KRC (lipiec 2008-czerwiec 2009) wynika, że po WPROST sięga 10,1 proc. Polaków i 7,3 proc. Polek.
Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od końca grudnia 2009 r. większościowym udziałowcem AWR WPROST jest Platforma Mediowa Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM).