Zmiany wydawnicze i redakcyjne wprowadzane w tygodniku WPROST przez nowego wydawcę przyniosły pierwsze efekty w postaci zahamowania tendencji spadkowej sprzedaży tygodnika. Według wstępnych szacunkowych danych, w marcu i kwietniu 2010 r. sprzedaż WPROST wzrosła.
W marcu szacowany spadek sprzedaży (sprzedaż ogółem) w stosunku do marca 2009 powinien wynieść nie więcej niż 24% (przy 31% spadku pomiędzy lutym 2009 a lutym 2010). W kwietniu oczekiwany jest wzrost średniej sprzedaży ogółem o ponad 6,5% w stosunku do roku poprzedniego. Średnia sprzedaż ogółem z wydań kwietniowych powinna przekroczyć wielkość 100 tys. egzemplarzy, co ostatni raz dla pojedynczego numeru miało miejsce w wydaniu 1-2/2010 (wydanie podwójne, świąteczno-noworoczne).
„Traktujemy te szacunki jako początek zmiany trendu spadkowego. Zmiana trendu wymaga czasu, tym bardziej, że w przypadku WPROST musimy na nowo przekonać czytelników, że jest to tytuł, po który warto sięgać. To nie jest proste zadanie i nie stanie się z dnia na dzień, tym bardziej, że rynek prasy jest dzisiaj rynkiem trudnym i czytelnictwo gazet w ogóle spada" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group SA i AWR WPROST. - „Naszym handicapem jest to, że tryb wydawniczy tygodnika pozwala stopniowo wprowadzać niektóre nowe rozwiązania i testować je od razu „na żywym organizmie", sprawdzając, jak reagują na nie czytelnicy. Jak widać, nasze pomysły już przynoszą pierwsze skutki". Lisiecki podkreśla, że nadal trwają prace nad nową strategią dla tygodnika, która powinna trwale odwrócić tendencję i przyczynić się do wzrostu sprzedaży WPROST. „Odzyskanie rynku jest możliwe. Tylko wymaga konsekwentnej pracy" - podkreśla Lisiecki.
PMPG SA od momentu zakupu udziałów w AWR WPROST, wydawcy tygodnika WPROST, stopniowo, ale konsekwentnie wprowadza w tygodniku zmiany wydawnicze i merytoryczne. Od marca w dziale BIZNES ukazuje się rubryka „Pieniądze, inwestycje", od kwietnia - cykliczny dodatek „Puls Gospodarki" z materiałami The Economist Intelligence Unit. Ponadto na łamy WPROST wrócił felieton polityczny - dla tygodnika pisują m.in. Janusz Palikot, Bartosz Arłukowicz, Ludwik Dorn, a w cyklu Premiere Classe - Kazimierz Marcinkiewicz i Leszek Miller. W marcu WPROST dwukrotnie ukazał się z płytą DVD, od kwietnia do tygodnika jest dołączana kolekcja filmowa.