23-procentowy wzrost przychodów PMPG SA. WPROST już zarabia

Ponad 42 mln zł wyniosły w I półroczu 2010 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Platformy Mediowej Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)). Zysk ze sprzedaży na koniec półrocza wyniósł 12,67 mln zł.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platformy Mediowej Point Group w I półroczu 2010 r. wzrosły do 42 050 tys. zł. To o ponad 23 proc. więcej niż wynosiły przychody w I półroczu 2009 r. Zysk ze sprzedaży wyniósł 12 671 tys. i był o 3,03 mln niższy niż przed rokiem.

Po pierwszym kwartale 2010 r., który spółka zamknęła ze stratą, w drugim nastąpiła poprawa sytuacji. W sposób istotny wzrosły przychody ze sprzedaży. To efekt m.in. zmian w tygodniku WPROST, który obecnie jest głównym aktywem spółki. Zmiany wydawnicze i redakcyjne w pierwszym półroczu przełożyły się na zauważalny już w czerwcu i kontynuowany wzrost sprzedaży WPROST -  w czerwcu przekroczyła ona 91 tys. egzemplarzy, a według wstępnych danych wydawcy, w lipcu wyniosła ponad 106 tys. i była o prawie 37 proc. wyższa niż w maju - i jego wysoką pozycję w rankingach najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Przeprowadzone równolegle zmiany w strukturach sprzedaży przyniosły efekt w postaci wzrostu przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej. Biorąc pod uwagę fakt, że spółka zazwyczaj notowała najwyższe przychody w III i IV kwartale, wyniki półrocza mogą być podstawą do ostrożnego optymizmu.

Na wynik netto pierwszego półrocza negatywnie wpłynęły koszty związane z asymilacją ze strukturami PMPG SA nabytej w końcu grudnia 2009 r. spółki Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST i wiążącą się z nią restrukturyzacją grupy. Rezultaty przeprowadzonych zmian są już widoczne w wynikach AWR, która rok 2009 zakończyła stratą na poziomie 11 492 tys. zł, a na koniec pierwszego półrocza 2010 r. odnotowała 3 187 tys. zł zysku netto.

W związku z utrzymującą się nie najlepszą sytuacja na rynku reklamowym, który jest podstawowym źródłem przychodów dla podmiotów z Grupy PMPG SA, w pierwszej połowie roku spółka przeprowadziła weryfikację planowanych projektów pod kątem ich rentowności i zdecydowała o zawieszeniu niektórych z nich. Dotyczy to m.in. projektu Machina TV, w sprawie którego Zarząd prowadzi nadal rozmowy z potencjalnymi inwestorami.

Obecnie PMPG skupia się na rozwoju posiadanych aktywów mediowych. „Kończymy prace nad strategią dla pozostałych tytułów grupy. Chcemy, aby nasze media były wobec siebie komplementarne i uzupełniały swoją ofertę. Jednocześnie planujemy na dużą skalę wykorzystać efekt synergii, który zachodzi pomiędzy nimi" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG SA. Zapowiada też częściową transformację magazynów PMPG do nowych mediów, przede wszystkim do Internetu. Zmiany mają dotknąć również działającą w ramach grupy agencję BTL Point Group, która w najbliższym czasie ma zmienić nazwę i pozycjonowanie na rynku agencji reklamowych.

Najistotniejsze wydarzenia w ramach Grupy Kapitałowej PMPG w I półroczu 2010 r.:

Zakup i integracja AWR WPROST

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju w obszarze rozbudowy portfela mediów poprzez akwizycje, PMPG SA w dniu 28 grudnia 2009 r. podpisał umowę kupna 80 proc. udziałów w spółce Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wydawcy tygodnika WPROST. Zakup udziałów w AWR WPROST istotnie wpłynął na zmianę pozycjonowania PMPG na rynku mediowym, uzupełniając portfolio grupy o brakujący tytuł opiniotwórczy. 23 marca PMPG SA zakończyła transakcję i dokonała 100 proc. płatności za nabyte udziały. Kwota 4 072 500 została zapłacona w gotówce, a kwota 4 000 000 została uregulowana poprzez potrącenie z wartością 1 600 000 akcji spółki, objętych przez sprzedającego po cenie 2,5 PLN/szt

Od początku stycznia 2010 r. trwa integracja AWR WPROST z Grupą Kapitałową PMPG SA oraz porządkowanie struktur i portfolio spółki. W styczniu AWR WPROST sprzedała nierentowny miesięcznik hobbystyczny „Mój pies" oraz powiązane z nim serwisy internetowe www.psy.pl i www.koty.pl. Od 1 lutego 2010 r. funkcję prezesa Zarządu AWR WPROST pełni prezes PMPG SA, Michał M. Lisiecki. Trwają także zmiany w redakcji. Od maja 2010 r. redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis, jeden z najbardziej cenionych polskich dziennikarzy. Zmiany redakcyjne i wydawnicze w tygodniku spowodowały najpierw zahamowanie trendu spadkowego, a następnie - istotny wzrost sprzedaży tygodnika.

Podwyższenie kapitału zakładowgo

W styczniu Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA podjął uchwały w sprawie: podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego oraz wyłączenia prawa poboru dla dotychczasowych Akcjonariuszy. Zarząd Spółki uzyskał zgodę Rady Nadzorczej PMPG SA na emisję akcji oraz ustalenie szczegółowych warunków emisji i pozbawienie dotychczasowych Akcjonariuszy w całości prawa poboru. Zgodnie z przyjętymi założeniami emisji kapitał zakładowy Spółki zostanie podwyższony z kwoty 103.897.325,00 zł o kwotę nie niższą niż 1,00 zł i nie wyższą niż 10.378.000,00 zł. Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zostanie dokonane poprzez emisję nowych akcji na okaziciela serii F. Akcje nowej emisji mogą zostać nabyte w ramach oferty prywatnej i mogą być pokryte wyłącznie wkładami pieniężnymi.

MEDIA:

Wzrost sprzedaży tygodnika WPROST

Powrót do historycznego logo i zmiany, dokonane przez Platformę Mediową Point Group i nowy zespół redakcyjny, już w czerwcu przełożyły się na wzrost sprzedaży tygodnika WPROST. Pierwszy numer z nowym, ale historycznym logo WPROST, sprzedał się w ponad 90 tys. egzemplarzy, w lipcu średnia sprzedaż przekroczyła 106 tys. egzemplarzy. Wzrost sprzedaży WPROST pokrywa się z poważnymi zmianami redakcyjnymi w samym tygodniku. W końcu maja redaktorem naczelnym tygodnika został Tomasz Lis, a w tygodniku pojawili się nowi autorzy - Piotr Najsztub, Magdalena Środa, Magda Gessler, Zbigniew Hołdys, Grzegorz Markowski, Jan Wróbel, Tomasz Sekielski i Tomasz Machała.

WPROST z licencją The Economist

W kwietniu 2010 r. ukazał się pierwszy numer Pulsu Gospodarki - dodatku do tygodnika WPROST przygotowanego na podstawie analiz instytutu badawczego The Economist Intelligence Unit. Nowym dodatkiem ekonomicznym WPROST rozpoczęło współpracę merytoryczną z tym prestiżowym instytutem, będącym częścią grupy The Economist, wydawcy najważniejszego na świecie tygodnika o tematyce biznesowej i ekonomicznej. WPROST ma wyłączną licencję jako tygodnik na publikowanie materiałów EIU w Polsce. Dodatek ekonomiczny brandowany logotypem The Economist będzie się ukazywał raz w miesiącu. 

Porozumienia z R. R. Donnelley Europe sp. z o.o.

28 kwietnia 2010 r. zostało podpisane trójstronne porozumienie pozasądowe wraz ze zobowiązaniem do zawarcia ugody sądowej pomiędzy R. R. Donnelley Europe Sp. z o.o. (RRDE) a PMPG SA i AWR WPROST. Porozumienie jest zamknięciem toczącego się od 2009 r. sporu sadowego z powództwa RRDE przeciwko AWR WPROST o zapłatę wierzytelności w kwocie 2 344 219, 68 PLN wynikającej z niedotrzymania warunków umowy, zawartej miedzy stronami w przedmiocie świadczenia stałych usług poligraficznych dla AWR WPROST.

Zawieszenie uruchomienia projektu „MACHINA TV"

W kwietniu Zarząd TV Point Group sp. z o.o. podjął uchwałę o czasowym zawieszeniu projektu „Machina TV". Uruchomienie kanału telewizyjnego jest jednym z elementów strategii PMPG, dlatego w oparciu o wszechstronna analizę niestabilnego rynku reklamowego, Emitent postanowił o podjęciu działań zmierzających do zaangażowania partnera branżowego w celu wzmocnienia kompetencji Spółki na rynku mediów telewizyjnych. Aktualnie Zarząd prowadzi rozmowy z dwoma podmiotami posiadającymi znaczące doświadczenie na rynku telewizyjnym. Negocjacje te mogą potrwać do czwartego kwartału 2010 r.

PMPG W INTERNECIE:

PMPG rozszerza porozumienie z FOX International Channels

W styczniu PMPG SA rozszerzyła zakres współpracy z Fox International Channels, spółką będącą multimedialnym ramieniem News Corporation. PMPG podpisała umowę z Fox International Channels Poland, która zarządza działaniami marketingowymi i sprzedażą reklam na terenie Polski dla serwisu MySpace. Umowa przyznaje PMPG wyłączność na sprzedaż narzędzi reklamowych online na stronie MySpace.

otoTrend.pl - nowy serwis z przewodnikiem po świecie luksusu

Doradca i przewodnik po świecie mody i luksusu - taką rolę chce pełnić uruchomiony w lutym serwis internetowy otoTrend.pl. To nowy serwis w portfolio Platformy Mediowej Point Group. Swoich czytelników upatruje wśród osób o wysokim statusie majątkowym, obdarzonych dobrym gustem, ale nie dysponujących wystarczającą ilością czasu na zakupy czy poszukiwania odpowiednich ofert. W ich imieniu redaktorzy i współpracownicy serwisu wybierają z rynku oferty i artykuły na wysokim poziomie, zgodne z najnowszymi trendami mody, dostarczane przez firmy o doskonałej reputacji, a następnie będą je prezentowali na stronie internetowej. Redakcja planuje także uruchomienie VIP Service. To usługa tworzona z myślą o elitarnym użytkowniku serwisu ototrend.pl, który po opłaceniu abonamentu będzie miał dostęp do unikalnych wydarzeń, usług i produktów. 

PMPG SA z Direct Capital Group i narzędziami Money24.pl

W kwietniu PMPG podpisała porozumienie, w ramach którego uzyskała prawo pierwszeństwa do nabycia 20% udziałów w spółce Direct Capital Group sp. z o.o. (DCG). Jednocześnie PMPG podpisała umowę o współpracy z DCG. W ramach umowy PMPG SA zaimplementuje rozwiązania i narzędzia Money24.pl na witrynach internetowych spółki. Direct Capital Group sp. z o.o. jest właścicielem marek Money24.pl (www.money24.pl) oraz Moneyzoom (www.moneyzoom.pl). Tworzy narzędzia internetowe umożliwiające użytkownikom prosty, bezpieczny wybór oraz zakup produktów finansowych i ubezpieczeń w sieci, bez angażowania osób trzecich.

PMPG OUT OF HOME:

OOH Media Point Group z wyłącznoscią na Digital Signage w Mc Donald's i Deutsche Bank

Reklamę w sieci ekranów Mc Donald's i Deutsche Bank można kupować tylko za pośrednictwem OOH Media Point Group. Podpisana w styczniu umowa z Mebi Group, właścicielem sieci McDonald's TV, będącą również operatorem sieci  Deutsche Bank TV, ma klauzulę wyłączności. Podobną klauzulę ma również  umowa z POL TV, operatorem działającej na uczelniach sieci Student TV oraz obecnej na dworach i lotniskach Traffic TV. Oprócz wymienionych wyżej sieci Digital Signage, OOH Media Point Group jest obecnie wyłącznym brokerem nośników wielkoformatowych 6x3m sieci Watch Out Door, zlokalizowanych na największych polach golfowych na terenie Polski. OOH Media Point Group oferuje również reklamę w ramach sieci „Digital Outdoor", w ofercie której znajduje się obecnie 60 nośników LED o wymiarach 18m2 - 60m2 zlokalizowanych w największych miastach w Polsce.

 

Zdarzenia następujące po dniu bilansowym:

Wniosek AWR WPROST o uznanie nieważności orzeczenia Sądu w Illinois

20 lipca 2010 roku jednostka zależna Emitenta - Agencja Wydawniczo-Reklamowa „WPROST" Sp. z o.o. - złożyła w Sądzie Okręgowym w Warszawie wniosek, którego przedmiotem jest ustalenie, że orzeczenie wydane przez Sad Circuit Court of Cook County w stanie Illinois, zasądzające od spółki kwotę pięć milionów USD na rzecz Pani Małgorzaty Cimoszewicz-Harlan oraz Pana Russella Harlana tytułem odszkodowania, jest nieważne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i nie nadaje się do egzekucji. Spółka podjęła również inne działania w celu zakończenia sprawy spornej pomiędzy nią a Panią Małgorzata Cimoszewicz-Harlan i jej małżonkiem.

Nowy projekt dziennikarski PMPG

W lipcu 2010 PMPG SA rozpoczęła pracę nad nowym projektem związanym z dziennikarstwem śledczym i interwencyjnym. Nad projektem pracuje Sylwester Latkowski, reżyser, scenarzysta, dziennikarz, producent filmów i wydawnictw fonograficznych. Nowy projekt w założeniu będzie wykorzystywał prasę, Internet oraz multimedia. Będzie miał odrębną redakcję, ale będzie również korzystał z zasobów i archiwum tygodnika WPROST oraz portalu internetowego Wprost24.pl. Będzie także powiązany z witryną Wprost24.pl.

BTL Point Group z nowym kontraktem

Również w lipcu agencja BTL Point Group wygrała przetarg na długoterminową obsługę full service należących do TEVA marek: Aviomarin®, Flegamina®, Aescin, Beauty Aescin, Enerbox. Agencja odpowiada za przygotowanie strategii komunikacji, kreację i produkcję dla wymienionych marek. BTL Point Group odpowiedzialny będzie także za przygotowanie brandbook'a  marek OTC TEVA.

*****

Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym. Rozpoczęła działalność w 1997 r. jako wydawca magazynu studenckiego „?dlaczego". Od ponad 13 lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju w obszarze mediów i marketingu, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz konsekwentnie rozszerzając zakres usług. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika WPROST. Ponadto w portfolio PMPG SA znajdują się magazyny „Machina", „Film" i „?dlaczego" oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, Sport24.pl, Dlaczego.com.pl, Ototrend.pl.

 

Więcej informacji o PMPG SA na stronie www.pmpg.pl . Bieżące informacje z Platformy Mediowej Point Group również w newsletterze, który można zasubskrybować na stronie http://www.pmpg.pl/newsletter.html. Zapraszamy do subskrypcji.