Zdjęcia z planów i kadry filmowe na okładce, bardziej przejrzysty layout, bardziej czytelna czcionka, weselsza kolorystyka – to tylko niektóre zmiany, które czekają magazyn FILM już od listopada 2010 r. Zmieni się też dział aktualności oraz dział recenzji.
Zmiany mają unowocześnić wizerunek pisma, które ukazuje się od 1946 r. i jest dzisiaj najstarszym w Polsce (obok „Przekroju”) pismem poświęconym kulturze i jedynym obecnie masowym pismem poświęconym filmowi.
Od listopada FILM nabierze nowych walorów, przede wszystkim wizualnych. Będzie nowocześniejszy, bardziej przejrzysty, będzie się go łatwiej czytało. Przyczynią się do tego m.in. zmienione czcionki: bardziej wydajna, ale równocześnie bardziej czytelna czcionka tekstowa oraz nowocześniejsza i lżejsza czcionka tytułowa. Nowa kolorystyka magazynu będzie weselsza i bardziej zdecydowana, czemu towarzyszyć będzie wyraźnie zaznaczony, bardziej przyjazny czytelnikowi podział na poszczególne sekcje.
Zmiany zawitają również na okładkę FILMU, gdzie obok tradycyjnych zdjęć gwiazd częściej zaczną gościć fotografie filmowe w postaci planów czy kadrów.
Z godnych podkreślenia zmian merytorycznych towarzyszących zmianie szaty graficznej, wymienić trzeba dwie. Od listopada dłuższa i bogatsza będzie otwierająca pismo sekcja aktualności. Istotne zmiany nastąpią również w cenionej przez czytelników sekcji recenzji. Będzie ona jeszcze bardziej czytelna i uporządkowana, a dodatkowo filmy będą wartościowane za pomocą objętości poszczególnych krytyk: im film bardziej polecany i godny obejrzenia - tym dłuższa jego recenzja na łamach FILMU.
"Zmiany na okładce i wewnątrz magazynu mają służyć nie tylko unowocześnieniu pisma, ale przede wszystkim podkreśleniu jego gorącego, wręcz „depeszowego” jak na miesięcznik, temperamentu. Są też wyrazem wyjątkowej wagi, jaką FILM przykłada do rzetelnego budowania image’u pisma skierowanego do czytelnika nowoczesnego, aspirującego i mocno osadzonego w rzeczywistości” – mówi o zmianach redaktor naczelny, Jacek Rakowiecki. Podkreśla, że minione trzy lata – bo tyle funkcjonował w obecnej szacie graficznej - FILM przeznaczył na zupełnie nowe pozycjonowanie. „FILM przedstawił wówczas atrakcyjną ofertę czytelniczą nie tylko dla najmłodszych, którzy wyjątkowo dużo czasu spędzają w kinie, ale przede wszystkim dla dużo szerszej i nieco starszej publiczności, która obok bywania w kinie i oglądania filmów na dvd, zainteresowana jest wszystkimi zjawiskami kulturalnymi, społecznymi i cywilizacyjnymi” – mówi. Oferta ta okazała się nie tylko atrakcyjna, ale także nadzwyczaj skuteczna: sprzedaż FILMU – w czasie, gdy prawie wszyscy wokół tracili czytelników - wzrosła o prawie 50 proc.
Obecne zmiany są odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej wymagającego czytelnika, który od magazynu oczekuje czytelności, przejrzystości i dużej porcji atrakcyjnie przekazywanych informacji.
Autorem zmian szaty graficznej FILMU jest dyrektor artystyczny magazynu, Marek Trojanowski, który tworzył również jej obecną wersję.
*****
FILM to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą FILMU jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group.