WPROST motorem wzrostu przychodów ze sprzedaży GK PMPG SA

O 43 proc., do ponad 61,5 mln zł, wzrosły po trzech kwartałach 2010 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Platformy Mediowej Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)). Zysk ze sprzedaży wyniósł 10,30 mln zł.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platformy Mediowej Point Group po trzech kwartałach 2010 r. wzrosły do 61 671 tys. zł. To o ponad 43 proc. więcej niż wynosiły przychody w analogicznym okresie 2009 r. Zysk ze sprzedaży wyniósł 10 354  tys. zł. Zysk netto wyniósł 2 575 tys. zł.  

Trzeci kwartał 2010 r. był kolejnym okresem, w którym rosły przychody ze sprzedaży w ramach całej Grupy Kapitałowej PMPG SA. Motorem tego wzrostu jest przede wszystkim tygodnik WPROST, który jest obecnie głównym aktywem w portfolio grupy. Jego sprzedaż w okresie od czerwca do września 2010 r. wzrosła o 55 proc. i przekroczyła 117 tys. egzemplarzy. Zmiany przeprowadzone we WPROST w ciągu minionych trzech kwartałów spowodowały, że tygodnik, który w ubiegłym roku przynosił straty, od kilku miesięcy jest przedsięwzięciem zyskownym.

Pozycja tygodnika WPROST na rynku mediów i jego rosnąca atrakcyjność dla reklamodawców spowodowały, że tygodnik stał się podstawą budowy nowej oferty Platformy Mediowej Point Group opartej na zasięgu dotarcia do atrakcyjnych grup docelowych i wykorzystującej efekt synergii pomiędzy mediami z portfolio PMPG SA.

Trzeci kwartał 2010 r. to pierwszy pełny kwartał funkcjonowania nowej struktury sprzedaży w ramach grupy. Reorganizacja struktur sprzedaży przyniosła efekty w postaci wzrostu przychodów, pociągnęła jednak ze sobą również wzrost kosztów sprzedaży. W kolejnych okresach koszty te powinny być proporcjonalnie niższe.

Sukces zmian przeprowadzonych w tygodniku WPROST spowodował, że spółka podjęła również prace nad zamianami w pozostałych tytułach grupy. W zamyśle wydawcy, zmiany maja doprowadzić do podniesienia atrakcyjności tytułów dla reklamodawców i w rezultacie do wzrostu przychodów.

Spółka kontynuowała także prace nad porządkowaniem portfolio i konsolidacją działalności. Porządkowanie grupy potrwa do końca bieżącego roku.

„W tym roku zajęliśmy się przede wszystkim porządkowaniem Grupy Kapitałowej PMPG i przygotowaniem jej do intensywnego rozwoju – głównie organicznego. Wynik finansowy jest obciążony transakcją zakupu AWR WPROST, ale już dzisiaj widać, że transakcja ta dała całej grupie zdecydowany impuls rozwojowy i dzisiaj to właśnie WPROST jest dla nas motorem” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA. Przyznał, że spółka nadal uważnie śledzi rynek medialny pod kątem ewentualnego zakupu, który mógłby dać podobnie silny impuls i wzmocnić grupę. "Szukamy aktywów porównywalnych skalą przynajmniej z "Wprost", ale z tym jest problem, bo podobnych aktywów na rynku jest niewiele" - mówi.

Obecnie spółka podtrzymuje możliwość  przeprowadzenie emisji w I kwartale 2011 r. na finansowanie rozwoju organicznego grupy. Na 6 grudnia zaplanowano walne zgromadzenie akcjonariuszy, które ma zdecydować o parametrach emisji i ma przyznać zarządowi prawo do samodzielnego określenia ceny sprzedaży akcji. Ewentualny zakup nowych aktywów miałby być sfinansowany z kolejnych emisji.  

Najistotniejsze wydarzenia w ramach Grupy Kapitałowej PMPG w III kwartale 2010 r.:

MEDIA:

Wzrost sprzedaży tygodnika WPROST

Powrót do historycznego logo i zmiany dokonane przez Platformę Mediową Point Group oraz nowy zespół redakcyjny, już w czerwcu przełożyły się na wzrost sprzedaży tygodnika WPROST. Pierwszy numer z nowym, ale historycznym logo WPROST, sprzedał się w ponad 90 tys. Egzemplarzy. W lipcu średnia sprzedaż przekroczyła 106 tys. egzemplarzy. Od czerwca do końca III kwartału średnia sprzedaż WPROST wzrosła o 55 proc. i przekroczyła we wrześniu 117 tys.

Pakiet Student – zmiany w magazynie „?dlaczego”

W połowie września na rynek trafił kolejny numer magazynu studenckiego „?dlaczego”. To pierwszy numer „?dlaczego” dystrybuowany bezpłatnie na uczelniach w największych miastach akademickich w Polsce. Nowy, bezpłatny magazyn „?dlaczego" oraz wydawany również od września pod tym samym tytułem dodatek do tygodnika „WPROST" są prasowymi filarami Pakietu Student. Jego dopełnieniem w Internecie jest portal www.dlaczego.com.pl, który rozwija treści publikowane w magazynie oraz serwis Ocen.pl. Pakiet Student obejmuje również „?dlaczego" Student TV, czyli kanał informacyjno-reklamowy w sieci ekranów digital signage znajdujących się na kilkudziesięciu uczelniach w 16 największych ośrodkach akademickich w Polsce.

Pakiet Student pozwala na ogarnięcie swym zasięgiem blisko 70 proc. studentów, których jest w Polsce prawie 2 mln. To unikatowa na rynku oferta kompleksowego dotarcia do bardzo atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawców grupy docelowej, jaką są studenci.

PMPG SA :

Umowa kredytowa z BRE Bank SA

12 sierpnia 2010 r. zarząd spółki otrzymał podpisaną przez BRE Bank S.A. umowę kredytową, na mocy której BRE Bank udzielił Emitentowi oraz jednostkom od niego zależnym – spółkom Media Point Group sp. z o.o., BTL Point Group sp. z o.o. oraz Agencji Wydawniczo-Reklamowej „Wprost” sp. z o.o. - kredytu kupieckiego Umbrella Facility w łącznej wysokości nieprzekraczającej 4 500 000,00 PLN z przeznaczeniem na bieżącą działalność gospodarczą Kredytobiorców.

Lock-up na akcjach Index Copernicus International

22 września br. Platforma Mediowa Point Group S.A. poinformowała, że wraz z IDM S.A. podpisała umowę o charakterze lock-up, w której obie strony zobowiązały się do niezbywania do końca roku posiadanych przez siebie akcji Index Copernicus International SA (NC: INDEXCOP - ICI). Lock-up obowiązuje do 31 grudnia 2010 r. lub do czasu osiągnięcia przez akcje ICI ceny 2,50 zł za sztukę. Umowa zezwala obu stronom na dokupowanie akcji ICI, a także na obejmowanie akcji nowych emisji. PMPG S.A. jest właścicielem 1 555 167 akcji zwykłych ICI, co stanowi 25,94 proc. wszystkich akcji. IDM S.A. dysponuje 390 000 akcji ICI, co stanowi 5 proc. wszystkich akcji. W sumie oba podmioty są właścicielami 30 proc. akcji ICI. 

 

*****

Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym. Rozpoczęła działalność w 1997 r. jako wydawca magazynu studenckiego „?dlaczego”. Od ponad 13 lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju w obszarze mediów i marketingu, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz konsekwentnie rozszerzając zakres usług. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika WPROST. Ponadto w portfolio PMPG SA znajdują się magazyny „Machina”, „Film” i „?dlaczego” oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, Sport24.pl, Dlaczego.com.pl, Ototrend.pl.

 

Więcej informacji o PMPG SA na stronie www.pmpg.pl . Bieżące informacje z Platformy Mediowej Point Group również w newsletterze, który można zasubskrybować na stronie http://www.pmpg.pl/newsletter.html. Zapraszamy do subskrypcji.