Pierwsze wydanie e-tygodnika Machina. Monika Brodka, Gaba Kulka i Myslovitz zapraszają na www.machina.pl
Teraz będziemy co tydzień, regularnie jak przedwojenny pociąg – pisze we wstępniaku do pierwszego wydania e-tygodnika "Machina" redaktor naczelny Piotr Metz.
E-tygodnik „Machina” można już przeczytać na www.machina.pl.
A w tym tygodniu w "Machinie" przede wszystkim – Myslovitz. Po pięciu latach i przymusowej rocznej przerwie wracają nową płytą. W „Machinie” zdradzają, jak wyglądała praca nad nowym krążkiem, a Artur Rojek odkrywa historie nowych piosenek. W „Machinie” także płyta tygodnia iArctic Monkeys, a przy okazji - ranking najważniejszych debiutów w historii muzyki rockowej – od The Who w 1965 r. po Franz Ferdynand w 2004. Po królewskim ślubie w Londynie „Machina” prezentuje poczet księżniczek… brytyjskiego popu – a wśród nich m.in. Katy B.,Leona Lewis, Clare Maguire. A lekturą obowiązkową przed wakacjami w „Machinie” jest na pewno mapa letnich festiwali muzycznych: Heineken Opener, Off Festival, Orange Warsaw, Audioriver – najważniejsze gwiazdy, koncerty obowiązkowe i te, które lepiej omijać szerokim łukiem.
„Machina” w wersji elektronicznej została zaprojektowana zupełnie od nowa tak, aby zapewnić czytelnikom częstszy i łatwiejszy odbiór treści online.
Nowa e-Machina – już w sieci.
A nową „Machinę” wspiera kampania promocyjna, w której ambasadorowie „Machiny”: Monika Brodka, Gaba Kulka i Artur Rojek z Myslovitz zapraszają na www.machina.pl. Kampania „Wszystkie strony muzyki na www.machina.pl” ruszyła m.in. na antenach Radia Eska, Radia WaWa, VOX FM, Roxy, RMF MAXXX oraz Złotych Przebojów.
W kampanii Monika Brodka, Gaba Kulka i Myslovitz zachęcają do dołączenia do społeczności Machiny. Na Machina.pl fani znajdą profile ambasadorów, ich artystyczne biografie, wywiady „Machiny” oraz galerie zdjęć i wybrane teledyski. Wyboru ambasadorów dokonał redaktor naczelny MACHINY, Piotr Metz. „Zależało nam na tym, aby MACHINĘ reprezentowali artyści, którzy nie tylko są uczestnikami polskiej kultury popularnej, ale są jej twórcami, są dla niej ważni. Zarówno Monika Brodka, jak i Gaba czy Myslovitz kreują zjawiska ważne dla polskiej muzyki, tworzą nowe trendy, pozostają na uboczu głównego nurtu popkultury, ale są cenieni przez fanów i doceniani przez krytyków. Są uosobieniem ducha MACHINY” – uzasadnia wybór naczelny MACHINY.
Osoby, które zarejestrują się w serwisie (za pośrednictwem strony www.machina.pl/dolacz) do końca roku, otrzymają półroczną prenumeratę e-wydań oraz dostęp do elektronicznego archiwum MACHINY gratis. Osoby, które dodatkowo namówią na rejestrację znajomych – otrzymają roczną prenumeratę e-wydań.
Machina.pl to serwis internetowy magazynu MACHINA. To społecznościowy serwis muzyczny z szeroką bazą informacji o artystach, ich biografiach i dyskografiach, z bogatym kalendarium wydarzeń muzycznych, rankingami oraz działem recenzji tworzonych zarówno przez redaktorów serwisu, jak i przez internautów. Wszystko to uzupełnione o muzykę – prawie 700 000 utworów muzycznych, które można odsłuchać do tego teksty utworów i prawie 60 tys. płyt, które można zakupić.
MACHINA to muzyczny magazyn popkulturalny. W kwietniu 2011 obchodził 15. urodziny. Od 2006 r. wydawcą MACHINY jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Od czerwca 2011 r. MACHINA ukazuje się jako muzyczny e-tygodnik.
PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) spółką działającą w segmencie medialnym i wydawniczym. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są również m.in. najstarszy polski magazyn filmowy FILM, oraz magazyn studencki „?dlaczego”. PMPG jest również większościowym udziałowcem AWR „WPROST”, spółki wydającej tygodnik „WPROST”.