MACHINA on-line bez e-wydań. Sukces Sceny Machiny

Od nowego roku MACHINA pozostaje w sieci jako serwis internetowy Machina.pl. Świąteczne e-wydanie magazynu będzie ostatnim wydaniem tygodnika.

W ciągu pół roku liczba użytkowników serwisu Machina.pl wzrosła do blisko 80 tys., a liczba odsłon – do ponad 430 tys. „Model biznesowy serwisu Machina.pl okazał się efektywny, dlatego ten kanał dystrybucji będziemy rozwijać” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu Platformy Mediowej Point Group, wydawca MACHINY.– „Naszym celem jest, aby Machina.pl była wiodącym eksperckim serwisem muzycznym”.

Redaktorem naczelnym Machiny pozostaje Piotr Metz. Zespół redakcyjny został zredukowany.       

„Wyniki czytelnictwa e-wydań MACHINY były satysfakcjonujące, ale polski rynek reklamowy nie dojrzał jeszcze do tego, aby zamieszczać reklamy wyłącznie w e-wydaniach, które nie mają swojego odpowiednika drukowanego. Dobre wyniki czytelnictwa nie gwarantowały zatem osiągnięcia rentowności projektu” – mówi Lisiecki. Podkreśla, że PMPG jako spółka giełdowa musi się kierować twardymi danymi finansowymi.

Machina jako e-tygodnik ukazywała się od czerwca tego roku. Była dostępna bezpłatnie na www.machina.pl, a w sierpniu została również udostępniona użytkownikom urządzeń mobilnych. Od czerwca ukazało się 28 numerów e-wydania Machiny. Jednocześnie z wdrożeniem e-wydania, wydawca uruchomił serwis Machina.pl - społecznościowy serwis muzyczny z szeroką bazą informacji o artystach, ich biografiach i dyskografiach, bogatym kalendarium wydarzeń muzycznych, rankingami oraz działem recenzji.

Machina.pl jest silnie obecna w mediach społecznościowych. Według danych Fan Page Trender, na Facebooku Machina jest w pierwszej dziesiątce czasopism w Polsce pod względem aktywności fanów. Z ponad 20 procentami aktywnych fanów Machina wyprzedza m.in. Galę, Aktivist, czy Vivę.

Dużą popularnością wśród internautów cieszyła się Scena Machiny – konkurs muzyczny, w którym wykonawcy prezentujący swoje dokonania na platformie scena.machina.pl mogli wygrać 100 000 zł na promocję płyty. Do konkursu zgłosiło się ponad 340 wykonawców, a Internauci oddali na nich ponad 58 000 głosów. Ostatecznie wygrał świnoujski zespół Ludojad, a wyróżnienie jury trafiło do Bezsensu z Zielonej Góry.

Machina patronowała też koncertom, które na przełomie listopada i grudnia odbyły się w warszawskim klubie Stodoła. Na Scenie Machiny zagrali zwycięzcy plebiscytu oraz ambasadorzy Machiny: Monika Brodka, Gaba Kulka i Myslovitz. W sumie na koncertach bawiło się kilka tysięcy fanów i użytkowników serwisu Machina.pl.