Wejście na rynek mediów telewizyjnych pozostaje w długoterminowej strategii rozwoju Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Jednocześnie spółka zakończyła prace nad projektem rozrywkowego kanału telewizyjnego Machina TV oraz wydawanie magazynu Machina, który został przekształcony w muzyczny serwis internetowy 360 stopni - www.machina.pl.
Na wniosek TV Point Group, spółki zależnej PMPG, w ramach której prowadzone były prace nad Machina TV, Krajowa Radiofonii i Telewizji decyzją nr DK-211/2011 uchyliła koncesję na nadawanie tego programu. O cofnięcie koncesji spółka wnosiła na początku października 2011, argumentując, że aktualne otoczenie gospodarcze na rynku mediów telewizyjnych uzasadnia wstrzymanie uruchomienia programu Machina TV. KRRiT przychyliła się do tego wniosku.
„Niezależnie od rezygnacji z koncesji na Machina TV, nadal jesteśmy zainteresowani wejściem na rynek telewizyjny” – mówi Michał M. Lisiecki, twórca i prezes PMPG SA. Dodaje, że firma aktywnie poszukuje możliwości zaangażowania się w przedsięwzięcia z obszaru telewizji. Nie wyklucza zaangażowania się we współpracę z podmiotami już działającymi na polskim rynku telewizyjnym. „Prowadzimy wstępne rozmowy z kilkoma uczestnikami tego rynku” – mówi.
TV POINT GROUP otrzymała koncesję na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „Machina TV” w sierpniu 2009 r. Bezzwłocznie po otrzymaniu koncesji spółka rozpoczęła przygotowania do rozpoczęcia nadawania programu. Jednak w związku ze spowolnieniem na rynku mediów, po analizie różnych wariantów modelu biznesowego dla tak sprofilowanego kanału tematycznego, nadawca zdecydował się na podjęcie rozmów z potencjalnymi partnerami w celu stworzenia przedsięwzięcia o charakterze joint venture. Wobec przeciągających się poszukiwań partnera, ostatecznie spółka zdecydowała, że nie uruchomi kanału i w październiku 2011 wystąpiła o cofnięcie koncesji.
Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM) jest polskim holdingiem medialnym notowanym na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika WPROST, od jesieni 2011 wydaje polską edycję jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie – Bloomberg Businessweek. Ponadto w portfolio PMPG SA znajduje się najstarszy polski magazyn filmowy „Film” oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, Machina.pl, Sport24.pl, Dlaczego.com.pl, Ototrend.pl.