Ruszamy dziś na łamach „Wprost” z nową akcją społeczną „Polska OK!”. Akcji, w ramach której będziemy pokazywać zupełnie inny wizerunek Polski i Polaków – zapowiedział we wstępniaku do najnowszego numeru tygodnika WPROST redaktor naczelny Michał Kobosko.
We WPROST czytelnicy znajdą w tym tygodniu naklejki z logo akcji – biało-czerwoną uśmiechniętą buźką. Do przyklejenia wszędzie tam, gdzie Polska jest OK. A na stronie www.polskaok.pl – konkurs. Do wygrania – bilety na mecz otwarcia Mistrzostw Europy w piłce nożnej.
W ramach akcji „Polska OK!” tygodnik WPROST chce promować kraj i ludzi, którzy odnosili i odnoszą największe sukcesy w Europie. Startujemy przed Euro, ale chcemy, by znaczek uśmiechniętej buźki towarzyszył nam nie tylko w czasie wizyty tysięcy kibiców. Chcemy, żeby Polska była naprawdę OK. Na co dzień – pisze naczelny WPROST.
Akcja pokazywania dobrych stron Polski nieprzypadkowo startuje pod koniec maja, w przededniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. To historyczny moment. Takiej szansy promocji naszego kraju nigdy w naszej historii nie było i w najbliższym czasie zapewne nie będzie. Za kilkanaście dni do Polski przyjedzie kilkaset tysięcy turystów – kibiców, ale i ludzi biznesu, kultury i sztuki. To od nas zależy, jakie wrażenia wywiozą po turnieju.
Narzekanie to nasz narodowy sport, jedyny regularnie uprawiany przez prawie całe społeczeństwo. Można by było potraktować to jak nieszkodliwy objaw kultury. Jednak zdaniem profesora Wojciecha Burszty, antropologa kultury, takie podejście sprawia, że nie potrafimy dostrzec tego, co udało nam się osiągnąć. Nawet nie zauważyliśmy tego, że nagle Polska w oczach Europy Zachodniej przestała być krajem egzotycznym, a stała się godnym, europejskim partnerem. Doskonale widać to właśnie na przykładzie Euro. Podczas gdy Europa nam gratuluje, kibicuje, trzyma za nas kciuki (…) my ogłaszamy przegraną i kapitulację. Akcja „Polska OK!” tygodnika WPROST ma służyć pokazywaniu tego, co przed EURO się udało – i co udało się nam jako Polakom osiągnąć przez ostatnich 20 lat.
W ramach naszej akcji pokażemy także, że istnieje u nas nowoczesny patriotyzm. Patriotyzm bez okładania się kijami, dzielenia na bardziej i mniej prawdziwych Polaków, bez kłótni o historyczne klęski – zapowiada Michał Kobosko.
WPROST ogłasza także konkurs dla swoich czytelników i internautów. Zwycięzcy otrzymają bilet na mecz Polska-Grecja otwierający piłkarskie mistrzostwa Europy. Wystarczy przesłać swoja propozycję tego, jak przedstawić Polskę gościom mistrzostw jako kraj ludzi pozytywnych. Propozycje w formie słownej, muzycznej, video, zdjęć lub hasła można przesyłać za pomocą formularza na www.polskaok.pl lub mailem bezpośrednio na adres redakcji konkurs@wprost.pl. Wyniki konkursu - już 30 maja 2012. Najciekawsze propozycje zostaną opublikowane na stronie akcji. Sponsorem konkursu jest Coca-Cola.
*****
Akcja „Polska OK!” jest jednym z elementów obchodów 30-lecia tygodnika WPROST. Początkowo miała nosić nazwę „Fajna Polska". Jednak, według naczelnego WPROST, słowo „fajna" jest nadużywanym wytrychem. „Polska OK!" to też anglicyzm, ale dobrze oddaje międzynarodowy charakter akcji. „Wprost" od blisko 30 lat był krytycznym recenzentem rzeczywistości. I taki pozostanie. (…) Jednak odpowiedzialność dziennikarska nie ogranicza się do demaskowania i ataku. Czasem trudniejsze jest pokazanie czegoś pozytywnego. A mamy tego w kraju sporo – pisze redaktor naczelny WPROST.
Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Michał Kobosko. Tygodnik WPROST jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce.