OŚWIADCZENIE WYDAWCY WPROST

W związku działaniami podejmowanymi przez Ringier Axel Springer Polska, Agencja Wydawniczo-Reklamowa „WPROST” Sp. z o.o. jako wydawca tygodnika WPROST oświadcza, co następuje:

Idea i logo akcji „Fajna Polska” powstały w redakcji tygodnika WPROST w związku z zapotrzebowaniem wydawcy na wykreowanie akcji społecznej towarzyszącej 30-leciu tygodnika WPROST. Założenia akcji zostały przygotowane przez wydawcę we współpracy z redakcją. Logo akcji w jego pierwotnym kształcie zostało zaprojektowane i wykonane przez studio graficzne WPROST. Nazwa i logo akcji powstały w AWR WPROST i zostały po raz pierwszy opublikowane w tygodniku WPROST nr 51-52/2011 z dn. 19.12.2011. W związku z tym zarówno znak, jak i nazwa akcji są własnością AWR WPROST.

Jeżeli prawdą jest, jakoby już w styczniu 2012 r. ówczesny redaktor naczelny tygodnika WPROST, Tomasz Lis, wystąpił o rejestrację znaków, które powstały w ramach jego działalności jako redaktora naczelnego WPROST, oznacza to, iż jako pracownik AWR WPROST podjął udokumentowane działania naruszające interes pracodawcy. 

AWR Wprost, po zmianie kierownictwa redakcji tygodnika WPROST zdecydowało, że akcja „Fajna Polska” zmieni nazwę na „Polska OK!” ze względu na bardziej międzynarodowy charakter tego określenia i bezpośrednie powiązanie z promocją Polski przed EURO 2012. Nowy znak graficzny akcji „Polska OK!” został zaprojektowany przez dyrektora artystycznego tygodnika WPROST. Fakt zmiany nazwy akcji i zmiany jej logo nie oznacza jednak, że prawa własności AWR do pierwotnych znaków wygasły.

Próbę zawłaszczenia przez byłe kierownictwo redakcji  praw do akcji „Fajna Polska” wydawca tygodnika WPROST traktuje jako akt naruszenia swojej własności. Wydawca podjął już niezbędne kroki celem zabezpieczenia swoich praw.