Platforma Mediowa Point Group – wydawca WPROST i „Bloomberg Businessweek Polska” - konsoliduje działania obejmujące tworzenie i publikację treści ekonomicznych i biznesowych. Nowa, multimedialna redakcja biznesowa, powstała dzięki połączeniu kompetencji i zespołów dwutygodnika „Bloomberg Businessweek Polska” oraz działu Biznes tygodnika Wprost, pozwoli na efektywne tworzenie oraz wykorzystanie treści biznesowych.
Redakcja, którą od sierpnia będzie kierował nowy naczelny „BBWP” Cezary Szymanek, będzie przygotowywała materiały i publikacje opisujące najważniejsze wydarzenia oraz trendy i zjawiska z zakresu szeroko definiowanej gospodarki dla obu tytułów i serwisów internetowych wydawanych przez PMPG. Bieżące wiadomości, gorące informacje, komentarze, analizy, opinie, wywiady – zarówno tekstowe, jak i multimedialne - to będzie znak rozpoznawczy serwisów biznes.wprost.pl oraz businesstoday.pl.
Zmiany w strukturze i zarządzaniu dostarczaniem treści biznesowych i ekonomicznych do tytułów i serwisów PMPG wynikają z przyjętej w ubiegłym roku strategii Point Group Business Unit, wydawcy dwutygodnika „Bloomberg Businessweek Polska” oraz serwisu BusinessToday.pl. Zgodnie z założeniami PGBU, celem spółki jest profesjonalne działanie na rynku tworzenia, zarządzania i publikacji treści gospodarczych.
„Blisko rok po debiucie „Bloomberg Businessweek Polska” okrzepł już na rynku, wiemy czego oczekują nasi czytelnicy i użytkownicy serwisów. Ale jednocześnie widzimy wyzwania stawiane przez rynek, znamy oczekiwania odbiorcy. Dlatego chcemy zaoferować nową jakość w naszych relacjach z czytelnikami, którzy "żyją" również pomiędzy wydaniami tygodnika czy dwutygodnika. Takie było nasze założenie od początku, dziś robimy kolejny krok" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA i PGBU. Podkreśla, że połączenie zasobów redakcyjnych w jeden nowy Dział Biznes pozwoli na osiągnięcie efektu synergii i rozwijanie biznesowej części PMPG SA.
A Michal Kobosko, redaktor naczelny WPROST, dodaje: "Stworzenie jednej wspólnej redakcji biznesowej pozwoli dostarczać wysokiej jakości treści dla naszych serwisów internetowych przez 24 godziny na dobę. Natomiast WPROST w jeszcze większym stopniu niż dotąd będzie pisał o najważniejszych wydarzeniach i trendach gospodarczych zgodnie z hasłem WPROST: To, co najważniejsze w tygodniu".
*****
Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) jest polskim holdingiem medialnym notowanym na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika WPROST, od jesieni 2011 wydaje polską edycję jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie – Bloomberg Businessweek. Ponadto w portfolio PMPG SA znajduje się najstarszy polski magazyn filmowy „Film” oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, BusinessToday.pl, Machina.pl, Sport24.pl, Ototrend.pl.