WPROST pozostaje najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce

WPROST pozostaje najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce

155 razy inne media powoływały się na publikacje tygodnika WPROST w listopadzie 2012 r. To niekwestionowane pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych polskich czaspism.

Wg raportu Instytutu Monitorowania Mediów dotyczącego częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne, na drugim miejscu znalazł się Newsweek (z wynikiem 134), na trzecim – Polityka (z wynikiem 78).

W zestawieniu najczęściej cytowanych polskich mediów Wprost zajął 6. miejsce, co podniosło jego pozycję o jedno miejsce w porównaniu z rankingiem poprzedniego miesiąca. W czołówce zestawienia znalazły się też trzy dzienniki, stacja telewizyjna oraz radiowa.

Raporty „Najbardziej opiniotwórczych polskich mediów” Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu). Nie uwzględniają natomiast cytowań w tzw. „przeglądach prasy”.

W sumie od początku roku media powoływały się na publikacje tygodnika WPROST ponad 2000 razy – więcej niż w całym 2011 roku. 

 

 

I-XI.

2012

Wprost

2082

Newsweek

1338

Polityka

968

Uważam Rze

532

Gazeta Polska

433

 

 *****

Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest od Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Michał Kobosko, a dla tygodnika piszą m.in. Anna Gielewska, Michał Majewski, Paweł Reszka, Sylwester Latkowski, Andrzej Stankiewicz, Piotr Śmiłowicz, Magdalena Rigamonti, Zofia Wojtkowska, Piotr Najsztub, Cezary Michalski, Kamil Durczok, Tomasz Jastrun, Krzysztof Daukszewicz.