129 razy inne media powoływały się na publikacje tygodnika WPROST w grudniu 2012 r. To niekwestionowane pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych polskich czaspism. WPROST trzeci rok z rzędu jest liderem zestawienia najbardziej opiniotwórczych periodyków w Polsce.
Wg raportu Instytutu Monitorowania Mediów dotyczącego częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne, na drugim miejscu wśród tygodników znalazła się „Gazeta Polska” (94), która wyprzedziła „Newsweek Polska” (71).
W zestawieniu najczęściej cytowanych polskich mediów Wprost zajął 8. miejsce. W czołówce zestawienia znalazły się cztery dzienniki, stacja telewizyjna oraz dwie stacje radiowe.
Raporty „Najbardziej opiniotwórczych polskich mediów” Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu). Nie uwzględniają natomiast cytowań w tzw. „przeglądach prasy”.
W sumie w 2012 r. media powoływały się na publikacje tygodnika WPROST 2211 razy – o prawie 10 procent więcej niż w 2011 roku. W tym czasie cytowalność „Newsweek Polska” spadła o blisko 30 proc., a „Polityki” – o ponad 40 proc. W sumie cytowalność trzech największych tygodników wyniosła ponad 4600, o ok. 20 proc. mniej niż rok wcześniej.
|
I-XII.2012 |
Wprost |
2211 |
Newsweek |
1409 |
Polityka |
1032 |
Uważam Rze |
555 |
Gazeta Polska |
527 |
*****
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Redaktorem naczelnym WPROST jest Sylwester Latkowski.