Czytelny, prosty, nowoczesny i niepowtarzalny – nowy layout magazynu FILM

Czytelny, prosty, nowoczesny i niepowtarzalny – nowy layout magazynu FILM

Miesięcznik FILM zaprasza na… premierę nowego FILMU. Lutowe wydanie magazynu ukaże się we wtorek w nowej szacie graficznej. Liftingowi zostało poddane również logo magazynu. Autorem nowego layoutu jest Kasper Skirgajłło-Krajewski.

Kasper podjął się trudnego zadania, żeby połączyć ponad 65-letnią tradycję magazynu z potrzebami nowoczesnego czytelnika, którego wyobraźnię i potrzeby w coraz większym stopniu kształtują nawyki powstałe podczas surfowania w Internecie – pisze o zmianach redaktor naczelny FILMu, Tomasz Raczek. - Miał być więc i szyk, i logiczna intuicyjna nawigacja. I ciągłość, i nowoczesność. I jednorodność, i rozmaitość.

Sam autor nowej makiety magazynu podkreśla, że podstawowym założeniem wyjściowym było uzyskanie maksymalnej czytelności i prostoty w podaniu treści oraz zapewnienie czytelnikowi prawdziwej przyjemności płynącej z czytania i oglądania FILMU. Nowy projekt graficzny miesięcznika FILM jest autorskim rozwiązaniem, wpisującym się w najnowocześniejsze światowe trendy projektowania prasy.

W nowej szacie graficznej miesięcznik został podzielony na wyraźne działy. Każdy dział ma przyporządkowany kolor, który ułatwia nawigację po zawartości pisma. I tak pierwsza część, o charakterze magazynowym, ma kolor czerwony, zazwyczaj zarezerwowany w prasie do podawania "gorących" (czyli bieżących) informacji za świata filmu. Druga część miesięcznika ma przyporządkowany kolor złoty i tytuł „W kinie". Tutaj znajdziemy rozszerzone doniesienia ze świata filmowego oraz recenzje i analizy pisane przez wybitnych filmoznawców. Trzecim działem jest „W domu", stalowoszara część magazynu, opisująca filmy dostępne na DVD, filmy na żądanie oraz wszelkiego rodzaju obiekty krążące po orbicie świata filmu, poczynając od recenzji soundtracków na książkach skończywszy. Ostatnim działem jest "Kino-Echo" - w kolorze sepii - traktujące o historii kina.

Typografia miesięcznika FILM została oparta o współczesne fonty z rodzin Titillium Web (tytuły, ramki) oraz Noticia Text (teksty), która charakteryzuje się dobrą czytelnością i nowoczesnym charakterem. Do alternatywnych tytułów użyto kroju Alegreya. Zastosowana typografia umożliwia przełożenie „jeden do jeden" warstwy wizualnej projektu do przeglądarek internetowych. Udało się tak dobrać rodziny fontów, że w chwili publikacji magazynu w Internecie i na urządzeniach mobilnych nie będzie konieczności pójścia na jakikolwiek kompromis polegający na spotykanej zazwyczaj praktyce podmieniania fontów na opatrzone fonty dostępne w popularnych przeglądarkach. W ten sposób nowy projekt magazynu znajduje się w awangardzie światowego projektowania prasowego, która zakłada pełną integrację wizualną kanałów dystrybucji już w momencie opracowywania założeń projektowych – podkreśla projektant nowego layoutu.

Liftingowi została również poddana winieta FILMU i logo magazynu. Zmniejszenie światła pomiędzy literami logo umożliwiło powiększenie samego tytułu, dzięki czemu cała winieta zyskała na wyrazie.

Przy okazji zmiany szaty graficznej FILMU, kilka zmian zaszło także w samym piśmie. Na łamy magazynu wrócił Bartosz Żurawiecki z rubryką „Prześwietlenie”. W umieszczonym na końcu każdego numeru dziale poświęconym historii filmu pojawia się rubryka Marcina Szczygielskiego. Swoje stałe miejsce w magazynie znalazł również wieloodcinkowy komiks kryminalny Pawła Wojciechowicza pt. „Wenecja”.

Kasper Skirgajłło-Krajewski projektował m.in. nowe layouty WPROST, Przekroju, Kina, Pulsu Biznesu, Dziennika Gazety Prawnej, Przeglądu Sportowego oraz wielu innych polskich wydawnictw prasowych. Jego projekty cechują się nowoczesnością i wysoką użytecznością przy jednoczesnym zachowaniu elegancji i klasycznych zasad projektowania prasowego. 

Redaktorem naczelnym magazynu FILM jest Tomasz Raczek – krytyk filmowy, publicysta, wydawca oraz autor programów radiowych i telewizyjnych. FILM to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Zawiera aktualne informacje na temat premier filmowych, branży oraz sylwetek twórców produkcji kinowych i telewizyjnych. Od przeszło pół wieku FILM jest również organizatorem jednego z najbardziej prestiżowych plebiscytów w świecie polskiego kina - Złotych Kaczek.

Miesięcznik FILM jest także dostępny w aplikacji Kiosk WPROST dla urządzeń mobilnych:

AppleStore (iOS) - https://itunes.apple.com/pl/app/wprost-kiosk/id459708380?mt=8

GooglePlay (Android) - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.paperlit.android.wprost#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY29tLnBhcGVybGl0LmFuZHJvaWQud3Byb3N0Il0.

E-wydanie można kupić u dystrybutorów e-prasy:

e-Gazety: http://www.egazety.pl/point-group/e-wydanie-film.html

e-Kiosk:  http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=issue&id_issue=29322.