Przed nami ostatni tydzień kampanii wyborczej. Najnowszy numer "Wprost" w większości poświęcony jest decydującemu starciu – kontynuacja vs. zmiana.
"Najważniejszym motywem kampanii wyborczej, która właśnie wpadła na ostatnią prostą, jest podniesienie dochodów Polaków. I słusznie, bo więcej pieniędzy w portfelu obywatela oznacza w rzeczywistości rozszerzenie jego sfery wolności oraz silniejsze poczucie bezpieczeństwa. To właśnie wysoki poziom tych wartości w Wielkiej Brytanii sprawia, że tak liczna grupa naszych rodaków chce tam budować swoją przyszłość" –pisze w artykule poświęconym wolności Polaków zastępca redaktora naczelnego "Wprost" Mariusz Staniszewski.
Ponadto w numerze:
- Opracowanie i omówienie programów wyborczych 8 komitetów wyborczych, które zarejestrowały listy w całym kraju. Wynika z niego, że "jeśli nie zarabiasz dużo i jesteś rodzicem, nie głosuj na Nowoczesną, ale na PiS lub lewicę. Partia Petru wesprze bogatych singli, PO dociśnie śrubę zleceniobiorcom".
- Czy musimy obawiać się agresji? - Mamy mieć zdolność obrony każdego skrawka terytorium. To jest szczególnie istotne w kontekście zmiany strategii prowadzenia wojny przez Rosję. Rozbudowuje ona siły specjalne, które są zdolne do szybkich uderzeń punktowych i prowadzenia tak zwanej wojny hybrydowej – przekonuje w rozmowie z "Wprost" Paweł Soloch, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego.
- To, czego nie ma w telewizji, czyli Eliza Olczyk i Joanna Miziołek opisują kulisy spotkań polityków z wyborcami.
- Liderka Zjednoczonej Lewicy Barbara Nowacka mówi o nowych pomysłach związanych z energetyką, ale wraca także do przeszłości i broni pochówku Wojciecha Jaruzelskiego na Powązkach.
- Polskie "święte krowy”, czyli 10 grup społecznych, które są niezwykle kosztowne dla społeczeństwa i nie można odebrać im przywilejów. Wcześniejsze emerytury, trzynaste, a nawet czternaste pensje, deputaty, wieloletnie gwarancje zatrudnienia, darmowe przejazdy. Przywileje różnych grup w Polsce wciąż mają się dobrze. Wybory to okazja, by przyklepać swoje pozycje albo wyciągnąć jeszcze więcej.
- "Wiza kupiona za czesne", czyli o tym jak Polska stała się krajem tranzytowym dla nielegalnych imigrantów, zanim miliony ludzi stanęły na południowych krańcach Europy. Z drogi przez Polskę korzystają "pseudostudenci”, którzy opłacają czesne tylko po to, żeby wjechać na teren Unii Europejskiej. Koszt takiej operacji to około 2 tys. złotych.
- Małe browary rzemieślnicze i większe regionalne przemeblowują polski rynek piwa. Trwa wyścig o to, kto najlepiej sprosta coraz bardziej wymagającym gustom Polaków – czyli o tym jak Polacy pokochali indywidualny smak piwa.
- Rozpada się układ świata oparty na sojuszu Europy z Ameryką. Czy Europa zdecyduje się przyłączyć do eurazjatyckiego bloku tworzonego przez Chiny i Rosję? – Jakub Mielnik pisze o końcu "ery atlantyckiej".
- Marzena Hausman prosto ze Sztokholmu relacjonuje, jak Szwecja zmienia się w "przedsionek folwarku zwierzęcego".
- Wywiad z legendą. Komedia to poważna sprawa. Komedię trzeba grać serio. Wtedy jest najśmieszniejsza – mówi "Wprost” Wojciech Pokora, którego książka „Z Pokorą przez życie” właśnie ukazała się na rynku.
- Na łamach tygodnika także ranking najlepiej opłacanych kobiet na stanowiskach prezesów.
Nowy numer "Wprost” trafi do kiosków w poniedziałek, 19 października 2015 r. E-wydanie tygodnika będzie dostępne w nowej aplikacji na e.wprost.pl. "Wprost" można zakupić także w wersji do słuchania. oraz na AppleStore i GooglePlay.
Zapowiedzi najciekawszych materiałów z najnowszego wydania tygodnika:
- na Facebooku (https://www.facebook.com/tygodnikwprost)
- oraz na Twitterze (https://twitter.com/TygodnikWPROST).
Wydawcą tygodnika „Wprost” jest AWR „Wprost”, spółka zależna giełdowej spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG). Bieżące informacje ze spółki na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.