„Do Rzeczy”: Polska brzydko im pachnie.  Dlaczego celebryci gardzą rodakami?

„Do Rzeczy”: Polska brzydko im pachnie. Dlaczego celebryci gardzą rodakami?

 – Ostatnimi czasy celebryci i intelektualiści, często bez zażenowania, pasjami dystansują się od „polskiego chama”. Śmierdzi im, jest głośny, przepija socjal, okupuje ich morze i stolicę.  Skąd bierze się pogarda, zamieniająca się powoli w chorobę cywilizacyjną polskich elit? – zastanawia się Marcin Makowski w tekście „Celebryctwo” na łamach najnowszego wydania tygodnika „Do Rzeczy”.

Polska nie równa się chamstwu – przekonuje dr Grzegorz Odoj, etnolog i antropolog kultury z Uniwersytetu
Śląskiego, w rozmowie z Agnieszką Niewińską.

Ponadto w „Do Rzeczy”:

– Pierwszy rok prezydenta Dudy podsumowuje Krzysztof Szczerski, sekretarz stanu ds. polityki zagranicznej w Kancelarii Prezydenta RP, w rozmowie z Marcinem Makowskim.

Stare polskie powiedzenie głosi: biednych nie stać na tanie rzeczy. Pozornie paradoks, w gruncie rzeczy „oczywista oczywistość” – zauważa Rafał A. Ziemkiewicz w tekście „Dziadowanie ponad stan”. Publicysta „Do Rzeczy” przekonuje, że nie stać nas na tanie państwo.

– Dyplomaci, którzy wtórowali antypolskiej propagandzie po przejęciu władzy przez PiS, pożegnali się z placówkami. Rząd dalej wymienia kadry na takie, do których ma zaufanie – pisze Maciej Pieczyński w artykule „Odbudowa dyplomacji”.

– Czeka nas fala nowych ataków – ostrzega dr Krzysztof Liedel. Specjalista ds. terroryzmu z Collegium Civitas w rozmowie z Jackiem Przybylskim radzi również, co robić w razie zamachu.

– Minister edukacji Anna Zalewska wpadła pod obstrzał zachodnich mediów z powodu swojej wypowiedzi o Jedwabnem. Zakwestionowała bowiem dominującą narrację winiącą Polaków za tę ohydną zbrodnię – pisze Marek Jan Chodakiewicz w tekście „Czego nie wiemy o Jedwabnem i Kielcach?”.

Na łamach nowego „Do Rzeczy” również raport Tomasza P. Terlikowskiego z wizyty papieża Franciszka, tekst Piotra Semki o autobiografii Jarosława Kaczyńskiego oraz bezpłatny 16-stronicowy dodatek o igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro.

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od poniedziałku, 1 sierpnia 2016. Tygodnik „Do Rzeczy” można też czytać w popularnej na całym świecie aplikacji Kiosk Google  Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto (http://www.nexto.pl/e-prasa/tygodnik_do_rzeczy_p35465.xml?archival), e-Kiosk (http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=issue&id_issue=89576) oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla: 

- systemu Android: (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.paperlit.android.wprost)

- systemu iOS (https://itunes.apple.com/pl/app/wprost-kiosk/id459708380?mt=8).

„Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji dźwiękowej w Audiotece.

Wydawcą tygodnika „Do Rzeczy” jest Orle Pióro, spółka zależna giełdowej spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG). Bieżące informacje ze spółki na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.