Marka „Wprost” zyskuje dzięki transformacji cyfrowej.

Marka „Wprost” zyskuje dzięki transformacji cyfrowej.

Minęło właśnie 10 miesięcy od kiedy "Wprost" stała się marką cyfrową. 30 marca 2020 r. ukazał się ostatni, wydany drukiem, numer tygodnika.  Pandemia COVID-19 przyśpieszyła to, co w dłuższym horyzoncie wydaje się nieuchronne: tradycyjne medium ustąpiło miejsca w pełni cyfrowej wersji.  8 maja ukazał się zerowy numer eWprost.  Od tego dnia w każdy piątek o godzinie 15:00 subskrybenci treści premium otrzymują elektroniczne wydanie tygodnika w nowej, przystosowanej do urządzeń mobilnych szacie.

„Wprost” od lat należy do najbardziej opiniotwórczych mediów. Wśród tygodników i dwutygodników plasuje się zawsze w pierwszej trójce. Podtrzymuje ten wysoki poziom również w swoim wcieleniu internetowym: wg. raportu Instytutu Monitorowania Mediów za rok 2020 uplasował się na drugiej pozycji w tej kategorii. 

Jeszcze przed zmianą, wprost.pl był liderem serwisów związanych z tygodnikami opinii.  Dziś tę pozycję zdecydowanie umocnił.  Z ponad 7,3 mln realnych użytkowników (średnia w ostatnim kwartale 2020 r. wg. Gemius) i 18% zasięgu jest dwu i trzykrotnie większy od kolejnych w rankingu serwisów. 

Na dominującą pozycję lidera składają się nie tylko rezultaty pracy redakcji newsroomu i redakcji tematycznych takich jak biznes, zdrowie i medycyna czy primetime. W kwietniu 2020 r.  część dziennikarzy redakcji „papierowego” wydania stworzyła zalążek redakcji premium, która od tego czasu rozwinęła się i mocno wpływa na jakość serwisu.  W maju tworzone przez nią treści generowały 300 tysięcy odsłon, a w grudniu już 4 miliony (za Google Analytics).  Od czerwca treści premium wprost.pl udostępniane są w modelu subskrypcyjnym. Liczba zarejestrowanych użytkowników płacących za treści od maja do grudnia wzrosła 15-sto krotnie.  Od stycznia Redaktorem Naczelnym „Wprost” jest Robert Feluś, doświadczony dziennikarz i redaktor naczelny.

„Kiedy w marcu ubiegłego roku podejmowaliśmy decyzję o zmianie modelu wydawniczego i biznesowego „Wprost” działaliśmy pod presją pandemii i jej trudnych do przewidzenia konsekwencji.  W błyskawicznym tempie przygotowaliśmy i wdrożyliśmy niezbędne zmiany.  Cały zespół wykazał się ogromną odwagą i determinacją.  Dziś patrząc na to co udało nam się osiągnąć jestem pewien, że dokonaliśmy właściwego wyboru. Zmiany we „Wprost” stały się katalizatorem gruntownych zmian w całej Grupie PMPG Polskie Media. Transformacja cyfrowa nadaje kierunek strategii firmy.  Powołanie od października 2020 r. na stanowisko Prezesa Zarządu AWR Wprost doświadczonego menedżera i ciągła rekrutacja talentów o wysokich kwalifikacjach w kluczowych obszarach redakcji, nowych technologii i sprzedaży jasno wskazują jaki spółka obrała kierunek.” – podsumowuje Michał M. Lisiecki, twórca i większościowy udziałowiec PMPG Polskie Media S.A., właściciela AWR Wprost.

 

Redakcja „Wprost” rośnie w siłę

https://media.pmpg.pl/pr/562539/redakcja-wprost-rosnie-w-sile

Jesteśmy w TOP20 polskiego internetu! Awans grupy PMPG Polskie Media S.A.

https://www.wprost.pl/komunikaty-pmpg/10315555/jestesmy-w-top20-polskiego-internetu-awans-grupy-pmpg-polskie-media-sa.html

Prasa, jaką znamy, odchodzi w przeszłość – blog wydawcy – Michała M. Lisieckiego:

https://www.wprost.pl/tygodnik/10310429/prasa-jaka-znamy-odchodzi-w-przeszlosc.html

Ostatnie, drukowane wydanie tygodnika "Wprost". Wydawca ogłasza #CyfrowyŚwiatWprost: 

https://media.pmpg.pl/pr/494678/ostatnie-drukowane-wydanie-tygodnika-wprost-wydawca-oglasza-cyfrowyswiatwprost

AWR „Wprost” zmienia model wydawniczy: publikacja treści tylko w wersji elektronicznej. „Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość”.

https://media.pmpg.pl/pr/493702/awr-wprost-zmienia-model-wydawniczy-publikacja-tresci-tylko-w-wersji-elektronicznej-prasa-jaka-znamy-odchodzi-w-przeszlosc

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.