– Przez ponad dwa lata Polska robiła znacznie więcej, niż było konieczne, aby wspomagać Ukrainę w wojnie. Dzisiaj widać, że wszystko to spaliło na panewce. Ponieśliśmy koszty naszego ponadnormatywnego zaangażowania, a skończyliśmy z narastającą wzajemną niechęcią i deklaracjami polowania na uciekających przed wojną Ukraińców – zauważa Łukasz Warzecha w tekście “Czy rząd Polski wyśle Ukraińców na front”.
– Próba przymusowej mobilizacji Ukraińców, którzy uciekli z kraju, to rozpaczliwy ruch Kijowa, który raczej pogłębi podziały społeczne, niż wzmocni szeregi armii. Ekipa Zełenskiego próbuje odwrócić uwagę od własnych niepowodzeń i skierować gniew na „uchylantów” – prognozuje Maciej Pieczyński w artykule “Uchodźcy czy zdrajcy?”.
Na łamach „Do Rzeczy” również:
– Kwestia językowa – choć ważna – jest tylko preludium do uzyskania przywilejów związanych ze statusem mniejszości etnicznej i narzucenia swoich narracji historycznych na terenie Górnego Śląska. Gra nie idzie o sprawę języka, ale o groźbę długotrwałego procesu oddzielania Śląska od władzy centralnej w Warszawie – ostrzega Piotr Semka w tekście “Katalońskie wzorce – ślązakowska determinacja”.
– Mimo zaniku znajomości greki i łaciny nasza wyobraźnia wciąż jest ukształtowana przez antycznych autorów – stwierdza Wiesław Chełminiak w artykule “Stąd do starożytności”.
– Trend poprawnościowy polegający na wprzęgnięciu rynku reklamowego w progresywną ideologię – czyli w istocie szantaż – zaczął się systemowo na Zachodzie już dawno temu. Widzimy go teraz dobrze w Polsce – zauważa Jerzy Karwelis w tekście “Reklama w służbie ideologicznego biznesu”.
– Przeprowadzone przez Roberta F. Kennedy’ego Jr. imponujące dziennikarskie śledztwo ukazuje pandemię koronawirusa jako zaplanowaną akcję, za którą stali służby specjalne, politycy i miliarderzy – alarmuje Jakub Wozinski w tekście “Wszystkie ślady prowadzą do Wuhan”.
W najnowszym numerze również Rafał A. Ziemkiewicz o polskiej nadgorliwości w samobiczowaniu się.
Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od poniedziałku 13 maja 2024 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.
Trwa zbiórka na film "Grób Rybaka"! Szczegóły na stronie zrzutka.pl/m8c5v5
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.