„Do Rzeczy” nr 39: Eskalacyjne gry ministra Sikorskiego. Polskie władze nie boją się atomowych gróźb Rosji
Czerwone linie nie są wyryte w kamieniu, a gra w ich „sondowanie bojem” jest skrajnie niebezpieczna. To trochę jak z chodzeniem po polu minowym i zgadywaniem, gdzie położono ładunki. Można się 10 razy nie pomylić, a za 11. – stracić życie. Zachód uznał, że może sobie pozwolić na takie sondowanie granic rosyjskiej reakcji – ostrzega Łukasz Warzecha w tekście “Gąszcz czerwonych linii”.
– Rosjanie ostrzegli, że pomoc w atakach Ukrainy na jej terytorium potraktują jak udział w wojnie. USA zrozumiały. A Polska?– rozważa Wojciech Golonka w artykule “Desperacja, czyli eskalacyjna gra Sikorskiego?”.
Na łamach „Do Rzeczy” również:
– W trudnym czasie premier rządu całkowicie się pogubił. Czy wyborcy będą umieli zapomnieć, co zobaczyli?– analizuje Rafał A. Ziemkiewicz w tekście “Czy powódź zmyje Tuska? ”.
– Nakręcony w Ameryce i o amerykańskim bohaterze film „Reagan” jest w istocie filmem polskim, bo jego twórcy też nie wiedzą, jak mówić o wielkich czynach, by była to opowieść dobra, a nie tylko słuszna – ocenia Piotr Gociek w artykule “Ronnie zwycięzca”.
– Sensem działań Donalda Tuska jest obrona ideologicznego i społeczno-gospodarczego panowania liberalizmu,
a nie czegokolwiek innego – tłumaczy Lech Mażewski w tekście “Progresywna demokracja walcząca”.
– Polityka Orbána wobec Kijowa jest skuteczna – mówi Ołeksij Arestowycz, bloger, były doradca szefa Biura Prezydenta Ukrainy, w rozmowie z Maciejem Pieczyńskim.
– W sektorze finansowym trwa w najlepsze fintechowa rewolucja. Wśród rebeliantów, którzy rzucili rękawicę gigantom, są m.in. brytyjski fintech Revolut – którego wartość przekracza kapitalizację wielu największych banków w Europie – oraz Polski Standard Płatności, czyli popularny BLIK, stanowiący coraz większą konkurencję dla takich firm jak Visa czy Mastercard – pisze Jacek Przybylski w artykule “Fintechowa rewolucja”.
W najnowszym numerze również raport “Do Rzeczy“: kto wygra z telewizyjnym monopolem?
Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od poniedziałku 23 września 2024 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.
Trwa zbiórka na film "Grób Rybaka"! Szczegóły na stronie zrzutka.pl/m8c5v5
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.