„Do Rzeczy” nr 42: Kto chce zniszczyć imperium Solorza? Piotr Semka: Polsat na celowniku gazety Michnika
– Jakikolwiek będzie wynik walki o imperium Zygmunta Solorza, ten w najlepszym razie wyjdzie z niej osłabiony, a w najgorszym razie może stracić władzę nad swoim koncernem. Przeciętnego Polaka może to mało wzruszać. Jednak już zawężenie wolności słowa na rynku telewizyjnym może nie być mu obojętne – pisze Piotr Semka w tekście “Gra o tron Zygmunta Solorza”.
Na łamach „Do Rzeczy” również:
– To nie Donald Tusk ani Rafał Trzaskowski mogą okazać się prezydenckim game changerem Koalicji Obywatelskiej – stwierdza Łukasz Warzecha w tekście “Sikorski na prezydenta?”.
– Western, w którym centralną figurą jest kobieta, nie musi być feministyczny lub rewizjonistyczny. „The Dead Don’t Hurt” niesie pytanie: O co w życiu warto walczyć? – pisze Piotr Gociek w artykule “Oczy Vivienne”.
– Jeśli mamy nie respektować już naszej konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. w imię „demokracji walczącej” lub innych instrumentów przejściowych, to niech lepiej już o kształcie ustroju zadecyduje cały naród – przekonuje Jerzy Kwaśniewski w tekście “Sposób na impas”.
– Hezbollah nie jest błogosławieństwem Libanu, lecz jego przekleństwem. Nie powstałby jednak, gdyby nie Izrael. To owoc pierwszej wojny libańskiej, a druga spowodowała, że Liban stał się jego zakładnikiem. Optymiści twierdzą, że obecna trzecia wojna libańska spowoduje jego zniszczenie, ale może też doprowadzić do pełnego zawłaszczenia państwa przez tę organizację – tłumaczy Witold Repetowicz w tekście “Izrael, ojciec chrzestny Hezbollahu”.
W najnowszym numerze również Grzegorz Majchrzak o 40. rocznicy zamordowania ks. Jerzego Popiełuszki.
Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od 14 października 2024 r.
Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od poniedziałku 14 października 2024 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.
Trwa zbiórka na film "Grób Rybaka"! Szczegóły na stronie zrzutka.pl/m8c5v5
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.