„Do Rzeczy” nr 44: Kto zarabia na wojnie na Ukrainie

„Do Rzeczy” nr 44: Kto zarabia na wojnie na Ukrainie

Pandemia czy wojna to złota okazja, aby ustawić całe rodziny na kilka pokoleń do przodu. Kto próbuje to zrobić, korzystając z konfliktu na Ukrainie? rozważa Wojciech Golonka w tekście “Kto zyskuje na wojnie?”.

– Polski wkład finansowy, i nie tylko taki, we wspieranie Ukrainy powinien się przełożyć na uwzględnienie naszego interesu i głosu. Tak się nie dzieje i to znaczy, że robimy politykę frajerską stwierdza Łukasz Warzecha w artykule “Gorzka satysfakcja realistów”.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

– PiS ma szansę na poważny bój o prezydenturę, tylko musi wreszcie pokazać kandydata. Wydaje się, że najbliżej nominacji jest Przemysław Czarnekpisze Piotr Semka w tekście “Kandydat potrzebny od zaraz”.

– „Megalopolis” to film zarazem bardzo amerykański i antyamerykański – najważniejsze jednak, że to film nieudany stwierdza Piotr Gociek w artykule “Cezar Ford Coppola”.

– Kluczem do wyjścia z UE jest przekonanie współobywateli – przynajmniej tych, którzy podporządkowanie Unii ciągle akceptują. Ważne jest już dziś pojawienie się silnego, programowego nurtu na rzecz uniezależnienia Polski od Unii – przekonuje Marek Jurek w tekście “Unia Europejska jako fatalna okoliczność natury”.

– Jakie straty poniosły obie strony wojny rosyjsko-ukraińskiej? Odpowiedź często zależy od tego, czy wierzymy propagandzie państwa agresora czy propagandzie państwa ofiary. Wiarygodna jest natomiast liczba ukraińskich ofiar cywilnych – według ONZ ok. 12 tys. – pisze Maciej Pieczyński w tekście “Tragedia wojny w liczbach”.

W najnowszym numerze również Łukasz Majchrzyk o nowym trenerze Igi Świątek.

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od poniedziałku 28 października 2024 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

Trwa zbiórka na film "Grób Rybaka"! Szczegóły na stronie zrzutka.pl/m8c5v5

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.