„Do Rzeczy” nr 19: Polska katolicka czy muzułmańska. Wszystkie błędy polityki migracyjnej Platformy i PiS

„Do Rzeczy” nr 19: Polska katolicka czy muzułmańska. Wszystkie błędy polityki migracyjnej Platformy i PiS

- Od kilkudziesięciu lat postępuje islamizacja Europy poprzez masową imigrację. Polacy przez długie lata powtarzali: „Nigdy nie pozwolimy, żeby nasz kraj powtórzył błędy Europy Zachodniej”. Dziś jesteśmy jednak na tej samej drodze. Pojawia się więc pytanie: Czy opór społeczny będzie wystarczająco silny, żeby zatrzymać pełzającą depolonizację Polski? pisze Kacper Kita w tekście “Ku islamizacji Polski?”.

Czy wobec napływu imigrantów mieszkańcy państw Zachodu mogą spać spokojnie czy mają powody, by bać się o swe bezpieczeństwo? To nie jest wyimaginowany problem, odpowiedzi zaś różnią się diametralnie zauważa Teresa Stylińska w artykule “Stan  zagrożenia”.

 Na łamach „Do Rzeczy” również:

Odszedł papież Franciszek. Rządził Kościołem katolickim przez ponad 12 lat. Już wkrótce dowiemy się, kto będzie jego następcą pisze Paweł Chmielewski w tekście Kościół żegna Franciszka”.

Prestiż Watykanu w czasie pontyfikatu zmarłego niedawno papieża wyraźnie osłabł. Następca Franciszka stanie wobec niełatwego zadania prób odbudowy wpływu Kościoła na dyplomację światową stwierdza Piotr Semka w artykule “Proboszcz świata w gąszczu dyplomacji”.

 Występ Krzysztofa Stanowskiego na debacie w Republice, gdzie przeczytał fragment książki Rafała Trzaskowskiego, i ogólna wesołość, którą w ten sposób wywołał, prawdopodobnie przejdą do historii jako „gejmczendżer” tej kampanii – analogicznie jak niefortunny bon mot Adama Michnika sprzed 10 lat o „ciężarnej zakonnicy na pasach”zauważa Rafał A. Ziemkiewicz w tekście “Prezydencki trolling.

Naszymi ideami powinno być utrwalenie i umocnienie niepodległości Polski oraz wartości naszej kultury, a nie szerzenie… coraz mniej demokratycznej demokracji apeluje Marek Jurek w tekście “Ostpolitik dla Polski”.


W przypadku utrwalenia współpracy amerykańsko-rosyjskiej kosztem Chin ten ostatni kraj może zintensyfikować swoją ofertę pod adresem Europy, w tym także dla zostawionych na lodzie Ukrainy i Polski, co stwarza alternatywę dla partnerstwa rosyjsko-europejsko-amerykańskiegozauważa Andrzej Solecki w artykule “Twarda lekcja realizmu”.

  Po tym, jak Zachód zareagował zdecydowanie i wrogo wobec Rosji w obronie Ukrainy, kremlowscy ideolodzy ogłosili, że nastał kres zapoczątkowanego przez Piotra I 300-letniego zwrotu ich kraju ku Europie. Kurs prozachodni określili jako akceptację poddaństwa. Natomiast wybierając kierunek wschodni, Rosja ma stać się znowu wielkapisze Robert Bogdański w tekście “Kissinger może leżeć spokojnie”.

W najnowszym numerze również Grzegorz Braun twardo o swej interwencji w szpitalu w Oleśnicy.

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od 5 maja 2025 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

 

Do Rzeczy S.A. (wcześniej Orle Pióro S.A.) to konserwatywno-liberalny wydawca tygodnika
„Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, który od ponad dekady dostarcza czytelnikom rzetelne i niezależne treści publicystyczne, kontynuując tradycję wolnościowego i krytycznego dziennikarstwa. Publikacje te promują wartości konserwatywne, wolnorynkowe i patriotyczne, stanowiąc alternatywę dla mediów progresywnych.

Spółka konsekwentnie rozwija swoją ofertę publicystyczną i cyfrową, umacniając pozycję wiodącego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce. Planowany debiut na rynku NewConnect w IV kwartale 2025 roku otworzy nowe możliwości rozwoju, obejmujące ekspansję w obszarze mediów cyfrowych, wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych
oraz dywersyfikację źródeł przychodów, co wzmocni jej stabilność i niezależność finansową.

Strategiczne cele spółki obejmują również rozwój telewizji internetowej, produkcję nowych formatów wideo i podcastów, intensyfikację działań na platformach społecznościowych oraz serwisach VOD. W planach jest także uruchomienie nowoczesnej platformy e-commerce, która umożliwi dystrybucję treści cyfrowych, produktów premium oraz wybranych instrumentów finansowych.

Dzięki tym działaniom Do Rzeczy S.A. dąży do dalszego umocnienia swojej pozycji jako najważniejszego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce, zapewniając jednocześnie nowe możliwości rozwoju i zwiększenie niezależności finansowej.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.