„Do Rzeczy” nr 34: Kardynał Grzegorz Ryś. Patron liberalnej Polski

„Do Rzeczy” nr 34: Kardynał Grzegorz Ryś. Patron liberalnej Polski

- Jak metropolita łódzki stał się wielką nadzieją mediów liberalnych w Polsce? analizuje Piotr Semka w tekście “Kardynał Ryś rzuca wyzwanie Episkopatowi”.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

Donald Tusk, przez politycznych przeciwników tak często łączony z Niemcami, pod jednym względem okazał się arcy-Polakiem. Jak jest to naszą narodową specjalnością, zupełnie nie przygotował sobie żadnego „planu B”. Był tak pewien zwycięstwa Trzaskowskiego, że kiedy ten przegrał, zupełnie nie ma pomysłu, co teraz robić pisze Rafał A. Ziemkiewicz w tekście Tusk – faza upadku”.

Bardziej oryginalny niż „Avatar”, emocjonujący jak „Gra o tron” czy „Szogun” – serial „Wódz wojownik” to wielkie zaskoczenie lata 2025 r.ocenia Piotr Gociek w artykule “Ostrze przeznaczenia”.

 Każdy, kto odważy się mówić dziś o potrzebie rozmowy z Rosją, naraża się na oskarżenia o prorosyjskość, uległość, a nawet agenturalne powiązania z Moskwą. Tymczasem największym aktem suwerenności jest umiejętność działania wbrew zewnętrznym oczekiwaniom, w interesie własnego państwaprzekonuje Michał Krupa w tekście “Wschodnia szansa  Nawrockiego.

Z dokumentacji UB/SB wynika, że abp Bolesław Kominek przyjął wobec władz komunistycznych strategię lawirowania. Wyrażał często zgodę na ich postulaty, a następnie i tak realizował swoją wizję, często daleką od oczekiwań rządzących PRL pisze Rafał Łatka w tekście “Wrocławski hierarcha kontra bezpieka”.

 Skandal wokół koncertu Maksa Korża w Warszawie pokazał po raz kolejny, że Ukraińcy i Białorusini pod wieloma względami więcej wspólnego mają ze sobą wzajemnie i z Rosjanami niż z Polakami. Natomiast banderowskie flagi wśród fanów znanego rapera to kolejny obrazek w galerii przedstawiającej wzrost antypolskich nastrojów nad Dniepremzauważa Maciej Pieczyński w artykule “Duch Bandery nad Wisłą”.

W najnowszym numerze również Joanna Bojańczyk recenzuje stroje współczesnych królowych i księżnych.

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od 18 sierpnia 2025 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

Do Rzeczy S.A. (wcześniej Orle Pióro S.A.) to konserwatywno-liberalny wydawca tygodnika
„Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, który od ponad dekady dostarcza czytelnikom rzetelne i niezależne treści publicystyczne, kontynuując tradycję wolnościowego i krytycznego dziennikarstwa. Publikacje te promują wartości konserwatywne, wolnorynkowe i patriotyczne, stanowiąc alternatywę dla mediów progresywnych.

Spółka konsekwentnie rozwija swoją ofertę publicystyczną i cyfrową, umacniając pozycję wiodącego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce. Planowany debiut na rynku NewConnect w IV kwartale 2025 roku otworzy nowe możliwości rozwoju, obejmujące ekspansję w obszarze mediów cyfrowych, wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych
oraz dywersyfikację źródeł przychodów, co wzmocni jej stabilność i niezależność finansową.

Strategiczne cele spółki obejmują również rozwój telewizji internetowej, produkcję nowych formatów wideo i podcastów, intensyfikację działań na platformach społecznościowych oraz serwisach VOD. W planach jest także uruchomienie nowoczesnej platformy e-commerce, która umożliwi dystrybucję treści cyfrowych, produktów premium oraz wybranych instrumentów finansowych.

Dzięki tym działaniom Do Rzeczy S.A. dąży do dalszego umocnienia swojej pozycji jako najważniejszego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce, zapewniając jednocześnie nowe możliwości rozwoju i zwiększenie niezależności finansowej.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.