„Do Rzeczy” nr 35: W stronę realizmu. Czy USA uzgadniają z Rosją warunki przegranej Ukrainy?

„Do Rzeczy” nr 35: W stronę realizmu. Czy USA uzgadniają z Rosją warunki przegranej Ukrainy?

- Klucze do zakończenia wojny na Ukrainie nadal leżą przede wszystkim w Moskwie. To Rosja ma w tym konflikcie przewagę, opartą na swoim niedemokratycznym systemie wewnętrznym, pozwalającym w znacznie mniejszym stopniu niż na Zachodzie brać pod uwagę sprzeciw społeczny wobec przestawienia gospodarki na tory wojennezauważa Łukasz Warzecha w tekście “Pogrążanie Zachodu”.

- Ukraina i jej partnerzy, zwani „Koalicją Chętnych” lub „Koalicją Zdecydowanych”, mają do wyboru dwie opcje. Jedna – prowadzić dalej wojnę zupełnie na własny rachunek i własną odpowiedzialność. Druga opcja – wobec amerykańsko-rosyjskiego porozumienia przyjąć do wiadomości fakty dokonane i odnaleźć się w nowym status quo. Chociaż będzie to wymagało od nich nie lada akrobacji retorycznych przekuwających porażkę w zwycięstwo stwierdza Wojciech Golonka w artykule “Na rozdrożu resetu”.

 Na łamach „Do Rzeczy” również:

Dziennikarze sympatyzujący z obecną władzą nie odpuszczają prezydentowi Karolowi Nawrockiemu, a internauci, nie ucząc się na błędach z kampanii, atakują siedmioletnią córkę Nawrockich, Kasię. Pierwsza rodzina od początku jest wystawiona na bezprecedensowe ataki pisze Zuzanna Dąbrowska-Pieczyńska w tekście Wielka nagonka”.

Sir Francis Drake był najstarszym z 12 dzieci Edmunda Drake’a, dość prostego farmera, ale fanatycznego protestanta. To on nauczył syna płomiennej nienawiści do „papistów”. W wieku 12 lat przyszły władca mórz został oddany na praktykę do kapitana statku handlowego, po czym szybko wykazał się wybitnymi talentami nawigacyjnymi zauważa Piotr Semka w artykule “Osobisty wróg króla Hiszpanii”.

 W oczach Emmanuela Todda Europa Wschodnia – w tym Polska – stała się strefą buforową Zachodu. Przekonanie Polaków o „powrocie do Europy” nabiera – w świetle jego analiz – cech tragikomicznych. Polska
nie „wróciła”, tylko została zintegrowana z Zachodem jako przedmurze wojny, miejsce taniej siły roboczej i rynek zbytustwierdza Michał Krupa w tekście “Marniejąca kondycja Zachodu.

W sierpniu 1980 r. bezpieka planowała akcję propagandową skierowaną do gdańskich stoczniowców, a także
do mieszkańców Trójmiasta. Jej celem byłoby zaprezentowanie rzekomej dobrej woli rządzących oraz zrzucenie odpowiedzialności za niepowodzenie negocjacji na „elementy antysocjalistyczne”, czyli działaczy opozycji pisze Grzegorz Majchrzak w tekście “Jak bezpieka chciała spacyfikować strajki na Wybrzeżu”.

Paradoksalnie, Wilno, otwierając granice dla przeciwników Łukaszenki i Putina, sprowadziło sobie na głowę problem z kulturową ekspansją języka rosyjskiego. Litwini mają dziś coraz bardziej dość imigrantów i uchodźców
ze Wschodualarmuje Maciej Pieczyński w artykule “Derusyfikacja, czyli deukrainizacja”.

 W najnowszym numerze również Radosław Wojtas o nietypowych przewodnikach polskich miast.

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od 25 sierpnia 2025 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

Do Rzeczy S.A. (wcześniej Orle Pióro S.A.) to konserwatywno-liberalny wydawca tygodnika
„Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, który od ponad dekady dostarcza czytelnikom rzetelne i niezależne treści publicystyczne, kontynuując tradycję wolnościowego i krytycznego dziennikarstwa. Publikacje te promują wartości konserwatywne, wolnorynkowe i patriotyczne, stanowiąc alternatywę dla mediów progresywnych.

Spółka konsekwentnie rozwija swoją ofertę publicystyczną i cyfrową, umacniając pozycję wiodącego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce. Planowany debiut na rynku NewConnect w IV kwartale 2025 roku otworzy nowe możliwości rozwoju, obejmujące ekspansję w obszarze mediów cyfrowych, wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych
oraz dywersyfikację źródeł przychodów, co wzmocni jej stabilność i niezależność finansową.

Strategiczne cele spółki obejmują również rozwój telewizji internetowej, produkcję nowych formatów wideo i podcastów, intensyfikację działań na platformach społecznościowych oraz serwisach VOD. W planach jest także uruchomienie nowoczesnej platformy e-commerce, która umożliwi dystrybucję treści cyfrowych, produktów premium oraz wybranych instrumentów finansowych.

Dzięki tym działaniom Do Rzeczy S.A. dąży do dalszego umocnienia swojej pozycji jako najważniejszego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce, zapewniając jednocześnie nowe możliwości rozwoju i zwiększenie niezależności finansowej.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.