„Do Rzeczy” nr 44: Wirtuoz z Budapesztu. Jak Viktor Orbán wzmacnia pozycję Węgier

„Do Rzeczy” nr 44: Wirtuoz z Budapesztu. Jak Viktor Orbán wzmacnia pozycję Węgier

- W odróżnieniu od wielu europejskich partnerów Budapeszt nie jest całkowicie zamknięty w jednej linii sojuszu. Daje mu to pole manewru i znaczenie pisze Michał Krupa w tekście “Wirtuoz z Budapesztu”.

- Trudno traktować węgierską politykę zagraniczną jako oderwaną od rzeczywistości i racjonalnego myślenia.
I to również jest jeden z elementów, który pomaga budować Węgrom swoją pozycję na świecie - zauważa Maciej Szymanowski w artykule“Odwaga samodzielnego myślenia.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

Mało kto w polskiej polityce tak skrupulatnie i skutecznie budował swoją pozycję jak Przemysław Czarnek. W ciągu zaledwie kilku lat przeszedł drogę od bliżej nikomu nieznanego wojewody do najbardziej wyrazistej postaci w PiS, a być może nawet potencjalnego kandydata na urząd premiera pisze Jan Fiedorczuk w tekście Pierwszy po prezesie?”.

Nie ma drugiego twórcy we współczesnym kinie, który tak dobrze jak reżyser „Wściekłego byka” rozumiałby współistnienie w ludzkiej duszy tego, co złe i dobre, grzeszne i święte stwierdza Piotr Gociek w artykule “Upadki pana Scorsesego”.

Zgodnie z wytycznymi urzędników Donalda Tuska ciężar decyzji i odpowiedzialności moralnej oraz prawnej za zabicie dziecka w fazie prenatalnej zostaje złożony na lekarzy psychiatrów. Stają się oni de facto panami życia i śmierci alarmuje Agnieszka Golańska-Bault w tekście “Licencja na zabijanie.

Zbudowali je Francuzi, zgodę na budowę wydali włoscy papieże, zdobią Rzym, a i tak wszyscy nazywają je Schodami Hiszpańskimi, choć z Hiszpanią nie mają wiele wspólnego pisze Piotr Semka w artykule “Trzysta lat najsłynniejszych schodów świata”.

Podczas niedawnego przesłuchania przed komisją śledczą w sprawie budowy Nord Stream 2 były kanclerz Niemiec Gerhard Schröder powiedział, że był to projekt wyłącznie gospodarczy i nie obchodziły go zastrzeżenia rządu polskiegozauważa Jan Bogatko w tekście “Gerd,towarzysz kapitału”.

W najnowszym numerze również
Monika Małkowska o artystach na usługach władzy i salonu.


Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od 27 października 2025 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

Do Rzeczy S.A. (wcześniej Orle Pióro S.A.) to konserwatywno-liberalny wydawca tygodnika
„Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, który od ponad dekady dostarcza czytelnikom rzetelne i niezależne treści publicystyczne, kontynuując tradycję wolnościowego i krytycznego dziennikarstwa. Publikacje te promują wartości konserwatywne, wolnorynkowe i patriotyczne, stanowiąc alternatywę dla mediów progresywnych.

Spółka konsekwentnie rozwija swoją ofertę publicystyczną i cyfrową, umacniając pozycję wiodącego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce. Planowany debiut na rynku NewConnect w IV kwartale 2025 roku otworzy nowe możliwości rozwoju, obejmujące ekspansję w obszarze mediów cyfrowych, wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych
oraz dywersyfikację źródeł przychodów, co wzmocni jej stabilność i niezależność finansową.

Strategiczne cele spółki obejmują również rozwój telewizji internetowej, produkcję nowych formatów wideo i podcastów, intensyfikację działań na platformach społecznościowych oraz serwisach VOD. W planach jest także uruchomienie nowoczesnej platformy e-commerce, która umożliwi dystrybucję treści cyfrowych, produktów premium oraz wybranych instrumentów finansowych.

Dzięki tym działaniom Do Rzeczy S.A. dąży do dalszego umocnienia swojej pozycji jako najważniejszego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce, zapewniając jednocześnie nowe możliwości rozwoju i zwiększenie niezależności finansowej.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.