- Świetnie prosperująca dynastia Trumpów skapitalizowała znaczącą sieć wpływów o zasięgu międzynarodowym, stanowiącą – na dobre i na złe – kolosalny potencjał na przyszłość, cokolwiek ona przyniesie – zauważa Wojciech Golonka w artykule “Rodzinne imperium Trumpa”.
Na łamach „Do Rzeczy” również:
– Donald Tusk już drugi raz stanął przed tym samym problemem: wygrał wybory, opowiadając niestworzone historie o nadużyciach PiS, a po przejęciu władzy okazało się, że nic takiego nie miało miejsca. A zatem nakazał: jak nic nie znajdziecie, to zmyślcie, ale zemsta musi się dokonać – pisze Rafał A. Ziemkiewicz w tekście “Zemsta Tuska rękami Żurka”.
– Romantyzm narodził się w posępnej, północnej części Europy. Rozbujał wyobraźnię Anglików, zmienił germańską mentalność, stał się wyznaniem wiary polskich patriotów. Ale najpiękniej rozkwitł pod francuskim niebem, zyskując akceptację salonów – stwierdza Wiesław Chełminiak w artykule “Rozumni szałem”.
– Polska ma najniższe wskaźniki dostępności do broni dla obywateli pośród wszystkich państw europejskich – kilkukrotnie mniejsze niż Czechy, Niemcy czy Słowacja. Tymczasem wciąż podejmowane są próby zniechęcania do posiadania broni, co w kontekście wojny za naszymi granicami wygląda na sabotaż – alarmuje Jarosław Lewandowski w tekście “Po pierwsze: nie przeszkadzać”.
– Na progu XXI w. Afganistan znów znalazł się w centrum światowego zainteresowania. Podobnie było na początku obecnej dekady. W zachodnich narracjach kraj ten urósł do symbolu peryferii świata – miejsca „zacofanego”, ale odpornego na zewnętrzną kontrolę. Jednocześnie, wbrew temu położeniu, Afganistan nieraz okazywał się geopolitycznym sworzniem – zauważa Krystian Kamiński w artykule“Grobowiec imperiów znów drży”.
- Według Sławomira Dębskiego, byłego dyrektora Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, nie powinniśmy zapominać, że ChRL to nie Rosja i w przeciwieństwie do niej Chiny nikogo jeszcze nie napadły. Nie mamy żadnego powodu, aby traktować te państwa jednakowo. Wobec Chin powinniśmy prowadzić pragmatyczną politykę – pisze Łukasz Warzecha w tekście “Antychiński syndrom”.
W najnowszym numerze również analiza Lecha Mażewskiego: Czy los Ukrainy mógł być inny?
Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od 3 listopada 2025 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.
Do Rzeczy S.A. (wcześniej Orle Pióro S.A.) to konserwatywno-liberalny wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, który od ponad dekady dostarcza czytelnikom rzetelne i niezależne treści publicystyczne, kontynuując tradycję wolnościowego i krytycznego dziennikarstwa. Publikacje te promują wartości konserwatywne, wolnorynkowe i patriotyczne, stanowiąc alternatywę dla mediów progresywnych.
Spółka konsekwentnie rozwija swoją ofertę publicystyczną i cyfrową, umacniając pozycję wiodącego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce. Planowany debiut na rynku NewConnect w IV kwartale 2025 roku otworzy nowe możliwości rozwoju, obejmujące ekspansję w obszarze mediów cyfrowych, wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych
oraz dywersyfikację źródeł przychodów, co wzmocni jej stabilność i niezależność finansową.
Strategiczne cele spółki obejmują również rozwój telewizji internetowej, produkcję nowych formatów wideo i podcastów, intensyfikację działań na platformach społecznościowych oraz serwisach VOD. W planach jest także uruchomienie nowoczesnej platformy e-commerce, która umożliwi dystrybucję treści cyfrowych, produktów premium oraz wybranych instrumentów finansowych.
Dzięki tym działaniom Do Rzeczy S.A. dąży do dalszego umocnienia swojej pozycji jako najważniejszego medium konserwatywno-liberalnego w Polsce, zapewniając jednocześnie nowe możliwości rozwoju i zwiększenie niezależności finansowej.
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.