Do Rzeczy S.A. zakończyło drugą rundę publicznej emisji akcji. Łącznie w tym roku spółka pozyska 3 mln zł nowego kapitału i 523 inwestorów wspierających rozwój niezależnych mediów
Spółka Do Rzeczy S.A., wydawca tygodnika „Do Rzeczy”, miesięcznika „Historia Do Rzeczy” oraz portalu DoRzeczy.pl, zakończyła drugą rundę publicznej emisji akcji serii E, prowadzoną za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC S.A. W ramach tej części procesu pozyskano 1 126 947 zł. Łącznie — biorąc pod uwagę obie rundy przeprowadzone w 2025 r. — spółka pozyskała 3 mln zł nowego kapitału od swojej społeczności inwestorskiej.
W emisji oferowano do 54 823 akcji serii E. Skutecznie złożono zapisy i dokonano wpłat na 19 771 akcji w cenie 57 zł za akcję, a w rundzie wzięło udział 186 inwestorów, z przeciętną wartością zapisu ok. 6 059 zł.
W pierwszej ofercie publicznej, tj. akcji serii „D” (czerwiec 2025 r.), uczestniczyło 339 inwestorów, którzy objęli 34 094 akcji o łącznej wartości 1,875 mln zł. Łącznie obie rundy przyciągnęły 523 inwestorów, co — gdyby spółka debiutowała dziś na rynku NewConnect — plasowałoby ją na 5. miejscu pod względem liczby akcjonariuszy w momencie debiutu, tuż za:
- Mentzen S.A. – 905 inwestorów
- CStore S.A. – 797
- Bioceltix S.A. – 569
- Software Mansion S.A. – 555
- Do Rzeczy S.A. – 523
To wyjątkowo silny sygnał: tak liczne grono inwestorów i czytelników wspiera rozwój spółki o wyrazistym profilu światopoglądowym i rosnącej pozycji na rynku mediów.
Zgodnie z uchwałą zarządu wszystkie objęte akcje zostały prawidłowo przydzielone. Spółka rozpoczyna proces rejestracji podwyższenia kapitału w KRS oraz przygotowania dokumentacji do wprowadzenia akcji serii spółki na rynek NewConnect. Debiut giełdowy pozostaje celem na I półrocze 2026 r.
Dziękujemy społeczności inwestorów
— Chcę serdecznie podziękować wszystkim inwestorom za okazane zaufanie, wsparcie i realny udział w budowaniu silnego, niezależnego medium konserwatywno-liberalnego. Każda wpłata — duża czy mniejsza — to sygnał, że idea wolnego słowa i odpowiedzialnej debaty publicznej ma w Polsce żywy fundament. Dzięki Państwa zaangażowaniu realizujemy nowy etap rozwoju Do Rzeczy — jako przyszłej spółki publicznej — powiedział Paweł Lisicki, redaktor naczelny i wiceprezes Do Rzeczy S.A.
— Chcę także podziękować wszystkim zaangażowanym w przygotowanie spółki do emisji, a w dalszej kolejności — do debiutu giełdowego: Pawłowi Lisickiemu, zespołowi dziennikarskiemu oraz wszystkim pracownikom nie tylko Do Rzeczy, ale także PMPG Polskie Media S.A., spółki, która ponad dekadę temu wsparła realizację tego ambitnego projektu. Projektu, który znalazł szerokie grono czytelników i — jak widać — również inwestorów. Jako pierwszy inwestor spółki oraz osoba koordynująca proces przygotowania do debiutu dziękuję za wspólną pracę i konsekwencję — powiedział Michał Maciej Lisiecki, współzałożyciel i akcjonariusz spółki.
W ramach podziękowania inwestorzy, którzy skutecznie objęli akcje serii „E”, otrzymają roczną prenumeratę cyfrową DO RZECZY+ na 2026 r.
Kapitał na rozwój technologii, treści premium i nowych projektów
Pozyskane środki przyspieszą realizację strategicznych działań spółki, obejmujących m.in.:
- rozwój treści wideo, telewizji internetowej i kanału YouTube,
- wzmocnienie działów gospodarczych, analitycznych i redakcyjnych,
- rozbudowę portalu DoRzeczy.pl oraz nowoczesnych systemów subskrypcyjnych,
- intensyfikację działań na platformach społecznościowych,
- rozwój platformy e-commerce i formatów premium,
- rozszerzenie działalności eventowej, w tym realizację ogłoszonego właśnie międzynarodowego wydarzenia Polish-Hungarian-American Leadership Summit (PHALS 2026) – www.PHALS.pl
Strategia spółki wpisuje się w najważniejsze trendy rynkowe: rosnącą rolę mediów cyfrowych, mediów tożsamościowych, treści eksperckich oraz segmentu subskrypcyjnego. Jednocześnie polski i regionalny rynek reklamy cyfrowej rośnie dynamicznie, wzmacniając fundamenty rozwoju projektów o stabilnym, lojalnym audytorium.
Silna społeczność i sprzyjająca koniunktura
Publiczne emisje Do Rzeczy należą do najliczniejszych poprzedzających debiut na rynku NewConnect przeprowadzonych na podstawie memorandum informacyjnego. Tak wysoka frekwencja inwestorów potwierdza zarówno skalę społecznego poparcia dla niezależnych mediów, jak i stabilną pozycję marki Do Rzeczy, budowanej nieprzerwanie od 2013 r.
Co dalej? Debiut giełdowy w 2026 r.
Po rejestracji podwyższenia kapitału spółka złoży wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect. Planowany debiut na I półrocze 2026 r. ma umocnić pozycję Do Rzeczy w segmencie mediów cyfrowych oraz zwiększyć transparentność i wiarygodność biznesową spółki.
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.